Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

MarsLander®

MarsLander® udbydes som internt virksomhedsforløb. Det er et simulationsspil, hvor I som organisation i praksis kan opleve, hvordan ITIL 4 og dets værdistrømme fungere i praksis. Derudover vil spillet også forskellig vis udfordre jer, hvor I på mange måder vil lære metoder til at blive en endnu bedre fleksibel serviceorganisation, der kan reagere hurtigere og hurtigere på skiftende behov fra kunder og brugere.

Målgruppe

Dette interne virksomhedsforløb henvender sig til IT-afdelinger og andre afdelinger, som ønsker at få testet deres teori i praksis.
Der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage i dette interne virksomhedsforløb udover at have en grundlæggende forståelse for arbejdet i en IT-afdeling.

Virksomhedens udbytte

Når afdelingen har deltaget i dette MarsLander® virksomhedsforløb, vil afdelingen på egen krop have oplevet:

  • Hvad “fokus på kunden” og “fokus på værdi” betyder i det daglige arbejde
  • Agile services i IT drift og support
  • Mere flow og mindre kødannelse i processerne
  • Bedre samarbejde og kommunikation gennem hele organisationen
  • Reduktion af arbejdsmængde og spildt arbejde
  • Effektivt at reducere mængden af incidents
  • At øge hastigheden af serviceleverancer

Metode

MarsLander® missionen er, at rejse til Mars, indsamle data om Hardy IV kometen, lande på Mars og aflevere data og målinger til forskningsinstitutter og skoler verden over.

I denne mission vil jeres team blive stillet over for en række udfordringer, som jeres organisation sikkert også har mødt i jeres dagligdag: Større mængder software, der opdateres oftere – også under missionen. Komplekse systemer, som skal kunne reagere hurtigt på uforudsete situationer. Vi skal være mere agile. Der er behov for mere flow. Det er ikke nok blot at sikre stabil drift på tværs af mange services – vi skal også kunne håndtere flere og vigtige changes hurtigere, sikrere og tidligere.

Jeres opgave som team er at skabe en balance i jeres ressourcer, så I sikre værdiskabelse for både jeres forretning og for kunderne.

Opgaven er svær – men ikke mission impossible – og det er her, at nye teknikker til servicelevering kommer ind i billedet.

ITIL® er stadig relevant. Men man kan ikke fikse fejl i rummet ved at sende en on-site tekniker. Så derfor er der behov for at arbejde på nye måder, som er mere fleksible, kontinuerlige og systematiske, når vi skal arbejde med forbedringer. Og vigtigst af alt: hele tiden have kunden og målet i fokus.

Vi glæder os til at se jer til MarsLander® udfordringen. Vi lover, at det bliver sjovt, lærerigt og udfordrende.

Afholdelsessteder

Hele Danmark |

Bestil mere information her

Detaljer Pris Stk.
Bestil information om virksomhedsforløbet her 0 (DKK)