Konflikthåndtering & Problemløsning
Lær at håndtere konflikter og forstå problemløsning
I en hektisk hverdag kan det være svært at undgå, at der opstår konflikter. Ligegyldig hvordan en gruppe eller organisation er skruet sammen, og hvem der skal samarbejde i den forbindelse, vil konflikter opstå, og om man vil det eller ej, så er konflikter på den måde en fast del af arbejdslivet. Det betaler sig derfor at ruste sig til at håndtere konflikterne på bedst mulig vis, så man kan komme effektivt og konstruktivt videre i arbejdet, og det kan du kun gøre med de rette værktøjer.
Konflikter kan opstå ud af det blå eller intensiveres over en årrække, og hvordan, du vælger at tackle de forskellige konflikter, kan have en afgørende indvirkning på din afdelings eller virksomheds effektivitet og arbejdsklima. Som deltager vil du få den rette indsigt i konflikthåndtering og problemløsning til at forstå og genkende de varierede typer af konflikter, du bliver stillet overfor. Det vil gøre dig i stand til både at tackle de potentielle, ulmende konflikter, inden de springer ud i fuldt flor, og håndtere de uundgåelige konflikter på en mere gnidningsløs måde, hvilket være til stor gavn for din virksomhed som helhed.