Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

Apollo 13 – ITSM case experience

Dette forløb udbydes kun som internt virksomhedsforløb

Med dette forløb er formålet, at du skal lære, hvordan du anvender procesteori og din viden om IT service management i virkelighedens verden – nemlig i din hverdag. Det konkrete formål bliver udvikles i samarbejde med jer, så undervisningen tager udgangspunkt i jeres situation, behov og ønsker. På den måde sikre du, at læringen bliver målrettet jeres hverdag og jeres udfordringer.

Målgruppe

Dette interne virksomhedsforløb henvender sig til alle IT-afdelinger eller andre afdelinger, som arbejder med IT service management og er på udkig efter et forløb, hvor I kan få lov til at afprøve teorien i praksis. Den eneste forudsætning er, at du har en grundlæggende forudsætning for arbejdet i en IT-afdeling.

Virksomhedens udbytte

Når I deltager i Apollo 13, får I mulighed for at forbedre processer og øge værdien af jeres IT-services gennem f.eks.:

  • Bedre samarbejde og teamwork
  • Større forståelse for at skabe god videndeling og dokumentation
  • Forbedret kommunikation og engagement
  • Fokus på kunden og forretningens målsætninger
  • Forstå værdien af effektive og dynamiske processer

Metode

Traditionelle kurser har fokus på teori og forståelse. Når du inddrager simulation lærer du også, hvordan du anvender teorien i praksis. Dvs. i virkelighedens verden i dit daglige arbejde.

Opgaven der skal løses er:

Du er NASA Mission Control Center. Du har til opgave at støtte de tre astronauter i deres rejse til månen og retur igen. For at sikre, at rejsen bliver en succes, skal du designe dine services og implementere, drifte og forbedre dem løbende. Lige som i virkelighedens verden vil du løbende blive udfordret med indicents, problem, changes og forretningens stigende krav til IT-organisationen. Du skal bruge ITSM best practices for at lykkes med din mission. Du skal sørge for at få besætningen sikkert igennem affyring samt rejse til og fra månen – og selvfølgelig afsluttet med en sikker landing i stillehavet. Udover alt det operationelle skal du også sørge for, at du kommer i mål med de strategiske mål for opgaven.

De konkrete læringsmål bliver sat ud fra din organisations konkrete situation, målsætninger samt behov og, hvor I er henne på jeres ITSM rejse. Derudover er det også muligt at indarbejde de konkrete problemer og udfordringer, som I gerne vil have belyst.

Afholdelsessteder

Hele Danmark |

Få mere information her

Detaljer Pris Stk.
Bestil information om virksomhedsforløbet her 0 (DKK)