Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

Apollo 13 – ITSM case experience

Dette forløb udbydes kun som internt virksomhedsforløb

Med dette forløb er formålet, at du skal lære, hvordan du anvender procesteori og din viden om IT service management i virkelighedens verden – nemlig i din hverdag. Det konkrete formål bliver udvikles i samarbejde med jer, så undervisningen tager udgangspunkt i jeres situation, behov og ønsker. På den måde sikre du, at læringen bliver målrettet jeres hverdag og jeres udfordringer.

ledelse, kommunikation, kursus, kompetenceudvikling, projektledelse, salg, økonomi, kurser, kursus

ledelse, kommunikation, kursus, kompetenceudvikling, projektledelse, salg, økonomi, kurser, kursus

Målgruppe

Dette interne virksomhedsforløb henvender sig til alle IT-afdelinger eller andre afdelinger, som arbejder med IT service management og er på udkig efter et forløb, hvor I kan få lov til at afprøve teorien i praksis. Den eneste forudsætning er, at du har en grundlæggende forudsætning for arbejdet i en IT-afdeling.

Virksomhedens udbytte

Når I deltager i Apollo 13, får I mulighed for at forbedre processer og øge værdien af jeres IT-services gennem f.eks.:

  • Bedre samarbejde og teamwork
  • Større forståelse for at skabe god videndeling og dokumentation
  • Forbedret kommunikation og engagement
  • Fokus på kunden og forretningens målsætninger
  • Forstå værdien af effektive og dynamiske processer

Metode

Traditionelle kurser har fokus på teori og forståelse. Når du inddrager simulation lærer du også, hvordan du anvender teorien i praksis. Dvs. i virkelighedens verden i dit daglige arbejde.

Opgaven der skal løses er:

Du er NASA Mission Control Center. Du har til opgave at støtte de tre astronauter i deres rejse til månen og retur igen. For at sikre, at rejsen bliver en succes, skal du designe dine services og implementere, drifte og forbedre dem løbende. Lige som i virkelighedens verden vil du løbende blive udfordret med indicents, problem, changes og forretningens stigende krav til IT-organisationen. Du skal bruge ITSM best practices for at lykkes med din mission. Du skal sørge for at få besætningen sikkert igennem affyring samt rejse til og fra månen – og selvfølgelig afsluttet med en sikker landing i stillehavet. Udover alt det operationelle skal du også sørge for, at du kommer i mål med de strategiske mål for opgaven.

De konkrete læringsmål bliver sat ud fra din organisations konkrete situation, målsætninger samt behov og, hvor I er henne på jeres ITSM rejse. Derudover er det også muligt at indarbejde de konkrete problemer og udfordringer, som I gerne vil have belyst.

Afholdelsessteder

Hele Danmark |

Få mere information her

We're sorry, but all tickets sales have ended because the event is expired.