Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

Koordinatoruddannelsen – Den ansvarlige nøglemedarbejder

Et udviklingsforløb for organisationens nøglemedarbejder og sparringspartner

Koordinatoruddannelsen er et intensivt uddannelsesforløb for dig, der i det daglige arbejder som PA/chefsekretær, sekretær, receptionist, assistent eller koordinator, og som gerne vil udvikle dine personlige og faglige kompetencer. Indgangen til koordinatoruddannelsen kan være mange. I dag er det ikke kun de klassiske stillinger som receptionist, assistent eller sekretær, som koordinere og styre opgavefordelingen. En lang række andre jobfunktioner har lign. arbejdsopgaver, som også kan have glæde af de rette redskaber i værktøjskassen, når opgaver skal planlægges, ledes og fordeles.

En koordinator skal kunne mange ting, og konstant bevare overblikket, også i pressede situationer. Vi ved, at du skal være rustet til at håndtere mange forskellige krav på mange forskellige niveauer. Du skal have et skarpt boldøje for jobbet kræver mange bolde i luften, du skal arbejde hurtigt, effektivt og professionelt og ikke mindst trives med konstante forandringer – for der er ikke to dage, som er ens.

For at kunne imødekomme de krav din nærmeste chef, kunder, den øvrige ledelse, kolleger og andre interessenter kommer med, og stadig være en kompetent sparringspartner for alle, er det derfor vigtigt, at du hele tiden udvikler dig og styrker dig selv og dine kompetencer.

ledelse, kommunikation, kursus, kompetenceudvikling, projektledelse, salg, økonomi, kurser, kursus

Målgruppe

Uddannelsen er for PA’er, assistenter, sekretærer og andre koordinatorer, der vil være den professionelle sparringspartner med overblik, overskud og gennemslagskraft gennem effektiv kommunikation. Hvis du ønsker at udbygge din rolle og forstærke din position samt øge dine karrieremuligheder, er dette forløb det helt rigtige for dig.

Er du i tvivl om koordinatoruddannelsen er den helt rette uddannelse for dig, så er du altid velkommen til at kontakte vores konsulenter på 22 60 11 70. Så hjælper vi dig gerne i den rigtige retning.

Dit udbytte

Du får som deltager på koordinatoruddannelse:

  • Redskaber til at arbejde mere målrettet og effektivt med planlægning og opgavestyring
  • Et bedre overblik
  • Øget gennemslagskraft
  • Bedre kommunikationsevne
  • Håndgribelige metoder til selv at arbejde videre med din kommunikationsstil
  • Større forståelse for, hvad din nøglerolle indebærer, så du kan give kvalificeret med- og modspil i rollen som sparringspartner

Virksomhedens udbytte

Din arbejdsplads vil få en medarbejder, som:

  • Har et stort overblik i organisationens opgaver
  • Aktivt kan arbejde med forskellige kommunikationsformer
  • Kan fungere som sparringspartner for hele organisationen
  • Kan arbejde målrettet og effektivt med planlægning og opgavestyring

Metode

Undervisningsformen på koordinatoruddannelsen er aktiv, involverende, engagerende og sikre dermed løbende læring. Mellem hvert modul er der rig mulighed for, at du kan afprøve dine nye værktøjer og redskaber i din hverdag – og efterfølgende sparre med de øvrige kursister på uddannelsen om, hvordan redskaberne fungere i praksis. Du vil derfor komme tilbage med ny inspiration og konkrete værktøjer, som du kan bruge i din hverdag med det samme. Uddannelsen afsluttes med en certificering.

Form

Koordinatoruddannelsen for løber over 3 x 2 dage, hvor der undervises fra kl. 09:00-16:00 alle dage. Derudover vil der være en dag med certificering. Hvis ikke denne fremgår af datoerne, så vil dagen til certificering blive aftalt direkte med underviser, Trine Egede.

Indhold

Effektiv kommunikation og konflikthåndtering

  • Kommunikationens grundlag
  • Konflikters udvikling, konfliktløsning og konflikthåndtering
  • Assertiv og effektiv kommunikation og situationsbestemt kommunikation

Bliv en tydeligere kommunikatør

Koordinatorrollen i centrum

  • Organisationsforståelse – dit job som jonglør
  • Forandringsparathed og selvledelse
  • Positiv psykologi og styrkebaseret tilgang til jobbet

Forstå din rolle i organisationen

Værktøjer og redskaber

  • Projektstyringsværktøjer
  • Præsentationsteknik
  • Stresshåndtering

Bliv klædt på til opgaven

Underviseren

Trine Egede er certificeret arbejdslystkonsulent og ledelsesrådgiver med speciale indenfor projekt- og procesledelse, forandringsprocesser og ikke mindst det psykiske arbejdsmiljø. Trine kommer med en baggrund som professionel underviser og foredragsholder, leder og kursustilrettelægger i både Danmark og Grønland.

Hun er oprindeligt uddannet folkeskolelærer og skoleleder men har efter springet fra skoleverdenen videreuddannet sig, og arbejder i dag med kompetenceudvikling hos ledere og ledelser, der ønsker at gå fremtiden i møde med en stærk ledelseskultur, kompetente og fremsynede ledere samt et udviklingssyn, der sikrer indfrielse af hele organisationens potentiale.

Hun laver skræddersyede kurser, oplæg og virksomhedsforløb, hvor fokus primært er lagt på samarbejde og det gode arbejdsmiljø – herunder bæredygtig ledelse, teamledelse og -samarbejde og på at sikre medarbejderes og ledelsers motivation og trivsel under forandringer både i offentlige samt private virksomheder.

Afholdelsessteder

Værløse |
Århus |

Tilmeld dig udannelsen her

We're sorry, but all tickets sales have ended because the event is expired.