Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

ITIL® 4 Foundation

ITIL 4 er verdens mest udbredte service management framework. I dette kursus får du de grundlæggende værktøjer og indføring i ITIL 4. ITIL 4 kan hjælpe dig og din arbejdsplads til at håndtere digital transformation. ITIL 4 giver jeres virksomhed et fælles sprog for IT-professionelle samt en veldokumenteret og omfangsrig praktisk guide, hvor stort set alle typer af opgaver, som du vil møde i din dagligdag som serviceleverandør.

Udbyder:

Kursuskompagniet.dk, Peopleteam, kurse

Målgruppe

Kurset er for dig, som beskæftiger dig med levering og styring af IT-services. Du kan have mange forskellige indgangsvinkler til kurset. Tidligere kursister har bl.a. været IT-professionelle, projektledere, service- og kundeansvarlige eller service management konsulenter.

Dit udbytte

Som deltager på dette kursus vil du få:

  • Grundlæggende forståelse for brug af ITIL 4
  • Læring om hvordan organisationen kan skabe værdi ved styring af resultater, omkostninger samt risici
  • Certificering i ITIL 4
  • Mulighed for at bygge ovenpå med øvrige specialer

Virksomhedens udbytte

Din virksomhed vil få en medarbejder som:

  • Har forståelse for service management leverancer
  • Forstår betydningen af servicerelationer
  • Er certificeret i ITIL 4 med mulighed for at bygge videre med specialer

Metode

Undervisningen foregår over 2 dage, hvor der undervises fra kl. 09:00-17:00 begge dage. Alt materiale vil være e-materiale, som er specielt udviklet til formålet. Derudover får du også adgang til forberedende materiale samt en online app med spørgsmål fra prøveeksamen, som du kan bruge til eksamenstræning.

Da der bliver brugt e-materiale i undervisningen, er det vigtigt, at du medbringer din egen PC til både kursus og eksamen.

Internt virksomhedsforløb

Er I flere i din virksomhed som står med samme udviklingsbehov, er der mulighed for at få afholdt kurset som et internt forløb. I dette tilfælde vil kurset blive tilpasset jeres behov og udfordringer. Ring til os på tlf. 22601170 for at høre mere.

Indhold

Indhold

På kurset vil undervisningen komme omkring en lang række emner. Du kommer bl.a. til at beskæftige dig med:

  • Nøglekoncepterne i servicemanagement
  • Hvordan organisationen skaber værdi gennem resultats-, omkostnings og risikostyring
  • Betydningen af servicerelationer
  • De fire dimensioner i ITSM
  • Service value chain
  • Introduktion til ITIL-praksisser

Praktisk information om eksamen

Eksamen vil blive afholdt på den sidste dag kl. 15:00. Denne eksamen foregår online, hvorfor det er vigtigt, at du medbringer din egen PC med mulighed for at gå på internettet. Selve eksamen har en varighed på 75 min, hvor du skal svare på 40 spørgsmål i en multiple choice. For at have bestået eksamen er det et krav, at du har mindst 65 % rigtige, hvilket svare til 26 ud af 40 spørgsmål.

Når du har bestået din eksamen vil du modtage et certifikat

Afholdelsessteder

Ballerup |
København |
Aarhus |

Tilmeld dig kurset her

Detaljer Pris Stk.
Ballerup: 31. maj- 1. juni 2021 - Eksamenspris:  2.050 (obligatorisk). 6.995 (DKK)*  
Aarhus: 2.-3. september 2021. Eksamenspris:  2.050 (obligatorisk) 6.995 (DKK)*  
Ballerup: 8.-9. september 2021. Eksamenspris: 2.050 (obligatorisk) 6.995 (DKK)*  
Ballerup: 13.-14. oktober 2021. Eksamenspris:  2.050 (obligatorisk). 6.995 (DKK)*  
København: 6.-7. december 2021. Ballerup: 13.-14. oktober 2021. Eksamenspris:  2.050 (obligatorisk). 6.995 (DKK)*  

* price does not include taxes