Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

Salgets psykologi

Forstå salgets psykologiske aspekter og forstå kunden bedre

Ingen kunder er ens og derfor skal de behandles forskelligt. Din evne til at tilpasse salget til den enkelte kunde og hans/hendes individuelle behov spiller derfor en stor rolle for dine salgsresultater. På kurset Salgets psykologi får du en indgående forståelse for salgets psykologiske aspekter og hvordan du afstemmer din fremtoning, strategi og adfærd ift. den kunde, du står overfor – og dermed sikrer et salg. Vha. af adfærdsprofilen DISC, vil du blive i stand til at læse kunden og ikke mindst forstå, hvordan kunden ser opfatter dig som sælger. Denne indsigt i din egen rolle og kundens behov og præferencer vil give dig en helt ny vinkel på salget, som skaber grobund for øget salg og gode langvarige kunderelationer.

ledelse, kommunikation, kursus, kompetenceudvikling, projektledelse, salg, økonomi, kurser, kursus

Hvem deltager / Målgruppe

Kurset henvender sig til dig, der arbejder med salg og som allerede har styr på de grundlæggende teknikker indenfor salg. Deltagere på kurset er typisk sælgere, salgsledere, rådgivere og Key Account Managers.

Kursusindhold

Sådan hænger adfærdspsykologi og salg sammen

  • Introduktion til DISC-modellen og hvordan du bruger den
  • Sådan genkender du de fire arketyper.
  • Dette er arketypernes primære behov, kendetegn og frygt

 Din unikke psykologiske adfærdsprofil og dens potentiale

  • Få dybdegående kendskab til din salgsrolle gennem din psykologiske adfærdsprofil.
  • Identificér dine stærke og svage sider, og hvordan du udnytter disse.
  • Få indsigt i, hvordan andre ser dig, og brug dette til din fordel.

Læs dine kunder og øg dit salg.

  • Sådan aflæser du din kunde
  • Disse indikatorer skal du holde øje med

Lær at håndtere den vanskelige kunde ved brug af kundeprofil.

  • Sådan udfylder og tolker du kundeprofilen
  • Forstå kundens behov og motivation
  • Lær at matche din egen salgsprofil med dine kunder 

Brug den rette strategi i din kommunikation

  • Tilpasning af dit salg og kommunikationsstrategi til den unikke kundeprofil.
  • Tilpas din salgsadfærd til de forskellige kundetyper
  • Tilpas din salgsargumenter til kunden.

 Salgstrappen og kundens profil

  • Salgets faser i adfærdspsykologisk sammenhæng.
  • Forberedelse af salget fra start til slut
  • Opfølgning på salget
  • Håndtering af modstand fra kunden

 Match profilen og øg dit salg

  • Udnyt forskelle og ligheder hos dig og din kunde
  • Brug rolleprofilen til at få indsigt i kundens krav til dig, som sælger
  • Lev op til den forventede rolle og brug det aktivt i dit salg.

Brug din psykologiske profil i dit salg

  • Lær at bruge Rolleprofilen aktivt
  • Forstå, kundens forventninger til dig
  • Lær at Sammenligne kundetyper og kunderoller
  • Udvikl din Personprofil og Rolleprofil

Implementering til hverdagen 

  • Træning af forskellige situationer i salget
  • Træning af kommunikation til forskellige kundetyper
  • Sådan sikrer du implementering i dagligdagen 

Din personlige udviklingsplan

  • Prioriter din udvikling og sæt tid af til at realisere den

Dit udbytte

På kurset Salgets psykologi lærer du at læse dine kunder og forstå deres psykologiske drivkræfter, så du kan at ramme dem effektivt og præcis – hver gang. Du får indsigt i kundernes opfattelse af og forventning til dig som sælger, og hvordan du kan bruge denne viden til at skabe en langvarige og udbytterige kunderelationer. Kurset vil give dig en helt ny vinkel på salget, som vil skabe mærkbare forbedringer af dine salgsresultater.

 

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en sælger, der:

  • Er motiveret og klar til at løse nuværende og kommende salgsopgaver
  • Kan styrke kunderelationerne
  • Formår at få sit budskab igennem til sine kunder.
  • Arbejder effektivt med sine salgsstrategier
  • Tilpasser salget til de forskellige kundetyper

Metode

Du vil på kurset blive introduceret til adfærdspsykologien og adfærdsprofilen DISC. Kurset veksler løbende mellem teoretiske indlæg fra instruktøren og øvelser, som foregår i små diskussionsgrupper. Instruktøren vil under hele kurset både trække på egen og deltagernes erfaring, så det bliver nemt at perspektivere indholdet til dit daglige salgsarbejde.

Praktisk information

Kurset afholdes som et 4 dages eksternatkursus fordelt på 2 moduler (2 x 2 dage). Der undervises på følgende tidspunkter:

Modul 1:
1. dag kl. 09.00 – kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 – kl. 16.30

Modul 2:
1. dag kl. 09.00 – kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 – kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.

Internt virksomhedsforløb

Er I flere i din virksomhed som står med samme udviklingsbehov, er der mulighed for at få afholdt kurset som et internt forløb. I dette tilfælde vil kurset blive tilpasset jeres behov og udfordringer. Ring til os på tlf. 22 60 11 70 for at høre mere.

Afholdelsessteder

Værløse |
Aarhus |

Tilmelding til kurset

We're sorry, but all tickets sales have ended because the event is expired.