Tilmeld nyhedsbrev
Vælg en side

Torben Wiese – Foredrag

______________________________________________________________________________________________________

Derfor vælger kunder Torben Wiese

Som et stærkt brand kan der opstå en forkert opfattelse, af at Torben Wiese udelukkende kan ”Bryde vaner”, ”Bøje fisk” og skabe ”Stærk motivation” – men han kan meget, meget mere.

Torben Wiese har holdt foredrag for over 300.000 mennesker i Danmark og udlandet og har 21 forskellige temaer hvor forandringer naturligvis indgår – det er jo derfor alle ønsker et interessant foredrag – man vil forbedre og ændre noget man ikke kunne se eller vidste i forvejen.


Torben Wiese er Skandinaviens vanebryder nr. 1 og er flere gange valgt til at være blandt de tre mest motiverende talere i Danmark. Han er kendt fra bl.a. DR, TV2, TV3, P1, P4, Radio 24/7 og er fast ledelsesrådgiver på Jyllandsposten og epn.dk.

Torben er kendt for sin direkte, humørfyldte og energiske form, der får alle med, og han scorer altid topkarakterer.


Torben Wiese
er en af landets mest benyttede undervisere og foredragsholdere. Hans kunder tæller bl.a. NOVO, Nordea, Danske Bank, Odense Kommune, Københavns Kommune, Kolding Kommune, Bestseller, Post Nord, Ministerier, KPMG, Politiet, Foreninger, Codan, Odense/Århus/Rigshospitalet og mange flere.

Et foredrag med Torben Wiese giver dig:

  • Et humørfuldt og energisk foredrag om vigtigheden af forandringer og om hvorfor alle i    organisationen skal være forandringsskabende.
  • Den perfekte start på dagen, igangsættende energi efter frokost eller en opsummerende og energisk afslutning på jeres arrangement.
  • Et målrettet og skræddersyet foredrag med udgangspunkt i netop jeres situation samt jeres ønsker og krav så det hele rammer helt i plet.
  • Involverede, motiverede og glade, grinende gæster der er åbne og har lyst til at prøve nye ting.

Torben Wieses foredrag tilpasses altid 100% til netop jeres møde, situation og ønsker og I har altid grundig kontakt – og i god tid – inden selve dagen for hans indlæg, så alt rammer helt plet.

Velkommen til et inspirerende, motiverende, lærerigt og provokerende indlæg.

 

FÅ LYNHURTIGT SVAR PÅ DIT SPØRGSMÅL

– din henvelselse er selvfølgelig helt uforpligtende.

 

OM TORBEN WIESE

Torben Wiese er forfatter til bestsellerbøgerne ”Bryd vanen og nå dine mål” og ”Bøj fisken mens den er frisk”. Derudover står han bag ledelsesværktøjet Workshops®. Via undervisning, foredrag og workshops har Torben Wiese motiveret og udviklet mere end 200.000 ledere og medarbejdere og herigennem hjulpet nogle af Danmark og Europas største virksomheder med at nå endnu højere mål.

Torben står også bag Vanebryderuddannelsen® og konferencen ”Vanebryderdagen”. Her uddeler han hvert år Vanebryderprisen®, der hidtil er givet til Landstræner Ulrik Wilbek, LEGO Koncernen, EU klimakommissionær Connie Hedegaard, Restaurant NOMA ejer Rene Redzepi og verdens tennisspiller Caroline Wozniacki, Lise Egholm, Skoleleder på Rådmandsgades Skole i København, Tivoli og Adm. dir. Lars Liebst samt TV2 programmet “Ellemann & Lykketoft”. I 2015 går Vanebryderprisen til BIG – Bjarke Ingels Group.

TORBEN WIESE FOREDRAG

Bryd vanen og nå dine mål

Få svar på, hvordan forandring øver indflydelse på jeres muligheder, hvad en vane er, og hvorfor hjernen elsker vaner. Hør også, hvordan I kan nå større mål ved at fokusere på vaner. Hvad er forskellen på at være forandringsparat, forandringsvillig og forandringsskabende? Vaner og vigtigheden i at tænke nyt sættes i dette foredrag af Torben Wiese på dagsordenen på en måde, så alle er med.

_________________________________________________________________________________________________

 Bøj fisken, mens den er frisk

Udtrykket er fra Tanzania og er navnet på Torben Wieses nye bog. Når stammen er ude at fiske, bøjer de fisken med det samme, så halen danner en krog og fisken kan transporteres hængende på et spyd – venter man, så knækker fisken. I foredraget får I en fælles oplevelse af, hvad der kræves i dag for at leve, overleve og ikke mindst vinde, i stigende konkurrence med stadigt mere kræsne kunder og borgere.

Alle går fra mødet med motivation, glæde, følelsen af sammenhold – og en forståelse for hvad “bøj fisken” står for i netop jeres firma, og hvordan den fælles tankegang vil føre jer videre til næste niveau.

_________________________________________________________________________________________________

 Trivsel, arbejdsglæde og vaner

Glade medarbejdere er altafgørende – for både indsatsen og resultatet. Arbejdsglæden og medarbejderens trivsel er faktisk jeres største konkurrenceparameter. Glade medarbejdere har mere selvtillid, får flere gode ideer, har færre sygedage og lægger med glæde en stor indsats på arbejdspladsen. Det er noget der mærkes på bundlinjen. Torben Weise vil bruge jeres egne værdier, imagemålsætning og aktuelle situation til at give jer den ønskede effekt af foredraget.

Med høj energi og mange gode grin giver en af Danmarks bedste foredragsholdere jer konkrete eksempler, værktøjer og ideer hvordan I gratis kan skabe daglig arbejdsglæde fra i dag af.

_________________________________________________________________________________________________

Giv værdierne et vanetjek

På de fleste moderne arbejdspladser har man i dag et sæt veldefinerede værdier. Det er imidlertid ikke nok at have værdier, hvis de ikke er implementeret i hverdagen. Derfor er det vigtigt med vaner der dagligt inddrager værdierne og så at sige får dem til at leve.

I dette foredrag sætter Torben Wiese fokus på hvilke vaner I har i dag og hvilke vaner ønsker I at have fremover, hvorfor værdier er vigtige for jer set fra et konkurrenceperspektiv, hvordan de rigtige værdier øger produktiviteten og reducere sygefraværet, og hvorfor det er vigtigt at andre forstår jeres værdier. I vil efter foredraget være bedre til at skille jer ud i mængden med jeres værdier, tiltrække de bedste nye medarbejdere, give jeres kunder lyst til at handle med jer, opnå større arbejdsglæde og samarbejde og gøre værdier til gode vaner.

_________________________________________________________________________________________________

Disruption, forandringer og vaner

7 hemmeligheder afgør om I får succes med disruption og forstyrrelser og undgår den paranoide organisation. Konsulenternes nuværende modeord som mange hader og få forstår. Disruption betyder “forstyrrelse” og i øjeblikket er der meget fokus på den elektroniske forstyrrelse. Men disruption hos jeg kan lige så godt være at smile til kunderne (igen), droppe den automatiske telefonsluse og at gribe en kollega i at gøre noget rigtigt.

Forandring er en af tidens største udfordringer – for virksomheder, teams, ledere og medarbejdere.Hvordan bliver vi forandringsparate og endda forandringsskabende? Hvordan holder vi tempo og ikke bliver langsomme, fordi vi hviler for meget i de kendte og trygge vaner?

Torben Wiese underholder med energi, inspiration og motivation, når han giver sine bud på, hvordan man bryder vanerne og give sin virksomhed et skub frem. Han afslører også de 7 hemmeligheder til at lykkedes med disruption og dermed undgå den paranoide organisation.

_________________________________________________________________________________________________

Kendskab giver venskab

Hvem giver du ansvaret for din arbejdsglæde? Og er du en glædes-yder – eller en glædes-nyder? Ideelt set er vi begge ting med i en travl hverdag med kolleger der også er travle kan det være svært at huske at fejre. Desuden er alle kolleger ikke altid “foretrukne” og dette påvirker også både motivation, energi, lyst og mod.

I foredraget sætter vi fokus på samabejdsvaner, på hvordan du opfatter andre – og på hvordan de måske opfatter dig. I går gladere fra foredraget end da I kom og med en fælles erklæring på at alle vil gribe hinanden i at gøre noget rigtigt.

_________________________________________________________________________________________________

Jeg vil gerne tale med din chef, tak

Når alle kan levere det samme produkt og til samme priser hvem skal kunden så vælge? Den gode, ensartede og tilstrækkelige service er altafgørende for om netop I vinder kampen om kunderne. Men hvad er service og hvad er god service? – og hvordan yde god service selv sidst på dagen efter en l a n g dag med masser af opkald og møder?

Er vi ikke fokuserede kommer er der risiko for at vi ekspeder kunderne i stedet for at betjene dem og dette mærker kunden med det samme. Hvilke vaner giver god service og hvilke vaner er dårlig service – hos netop jer? I opnår en fælles holdning, nye værktøjer og de rette vaner til at tiltrække og bevare kunderne – og uden at det koster ekstra. Service er afgørende for hvor kunderne handler. Få nye kunder og bevar de gamle med fælles gode servicevaner.

_________________________________________________________________________________________________

Robusthed, vaner og forandringer

Robuste ledere og medarbejdere er eftertragtede på arbejdsmarkedet, fordi de kan klare mere. Desværre hænger de ikke på træerne, men alle der ønsker det, kan blive mere robuste. Er du robust? Det spørgsmål kan du godt forberede dig på at tage stilling til. Arbejdspladser ønsker nemlig i stigende grad mentalt robuste medarbejdere, der kan klare mere – både individuelt og kollektivt. Samtidig vil medarbejdere også gerne være et sted, der hjælper dem til at være robuste og klare både livet og jobbet godt.Hvad er robusthed, hvordan bliver vi det selv og hvad kan ledelsen gøre?

Det er nemt at føle sig robust, når alt er kendt og intet forandres, men i dag forandres alt konstant, og så skal vi pludselig være robuste i det ukendte. Ledere og medarbejdere, som er robuste er eftertragtede, fordi de har færre sygedage, går sjældent ned med stress, håndterer forandringer bedre og er mere produktive. Desværre hænger robuste mennesker ikke på træerne, og i både offentlige og i private organisationer ser vi flere og flere tegn på øget stress, manglende motivation og mindre forståelse for at den ene forandring følger den anden. Den gode nyhed er, at alle der ønsker det, kan blive mere robuste, og at ledere og arbejdspladser, der har robusthed som mål og ønske, kan opstille rammer og indarbejde vaner, der både individuelt og kollektivt gør den enkelte medarbejder, teamet og hele organisationen mere robust og herigennem medvirker til at målene nås.

_________________________________________________________________________________________________

Vaner, stress og arbejdsglæde

Næsten hver dag er 35.000 danskere sygemeldt med stress. Ifølge WHO bliver stress en af de væsentligste kilder til sygdom i 2020 og er en stadig voksende folkesygdom. Det er triste tal. Men meget kan gøres. Som med mange andre sygdomme er forebyggelse den bedste kur. Når I har været til dette foredrag har I sammen taget et vigtigt skridt i retningen af at kunne forebygge og behandle stress på jeres arbejdsplads.

Gennem foredraget lærer I hvordan I kan være nærværende, selvom I har travlt. For når I formår at være tilstede i nuet, opstår der en sammenhæng mellem jeres tanker og følelser. Når I er tilstede i nuet er I mere effektive, mindre stressede og har en større arbejdsglæde. Det lyder måske svært. Men det er det ikke med Torben Wiese ved hånden.

_________________________________________________________________________________________________

Moderator, ordstyrer og konferencier

Mangler I en energisk og rutineret ordstyrer, moderator eller konferencier til jeres næste event? Så er Torben Wiese et oplagt bud.
Før mødet/konferencen taler Torben Wiese med ledelsen og de mødeansvarlige og sætter sig ind i deres mål, ønsker og krav, han tager en grundig snak med de enkelte talere og forstår deres indlæg inden mødet, så han kan præsentere dem engageret, korrekt og motiverende ved en debat eller lignende.

Undervejs får Torben Wiese jeres gæster til, at smile og grine med det samme, så de slapper af og er åbne over for resten af programmet. Torben Wiese sørger kort sagt for god energi dagen igennem – også efter frokost.

Torben Wiese er skarp til at holde tidsplaner og holder løbende kontakt med ledelsen undervejs.

Torben Wiese kan som ordstyrer, moderator og konferencier holde indlæg og løfte stemningen, binde dagens indlæg sammen, opsummere og sende folk afsted med en lyst, motivation, energi og forståelse for at hjem og eksekvere.

 

  FÅ LYNHURTIGT SVAR PÅ DIT SPØRGSMÅL

    – din henvelselse er selvfølgelig helt uforpligtende.

 

 

EMNER

Kunder kan med stor fordel vælge Torben Wiese når de har behov inden for:

• Forandringer – fra forandringsparat til forandringsskabende
• Øget nærvær • Bedre feedbackkultur
• Nye vaner • Arbejdsglæde og trivsel
• Stress – og tidshåndtering
• Ledelse • Salg • Samarbejde
• Eksekvering af strategiplan
• Arbejdsmiljø
• Fusioner og sammenlægninger
• Energi og højt humør

 

VIDEOER MED TORBEN WIESE

Her kan du få lidt inspiration til dit næste foredrag med Torben Wiese

 

 

REFERENCER

DANFOSS

“Spot on and highly recommend

On our international sales conference the theme was growth, passion and customer satisfaction. Torben’s speech was spot on and the feedback was extremely positive. I say Torben is able to provoke, make us see things from another angle, and he creates a lot of energy and good entertainment. Highly recommend him.”

 Søren Schoubye, Head of Sales Northern Europe, Danfoss

KALUNDBORG KOMMUNE

“Torben er i verdensklasse!

Et topunderholdende indlæg fra en begavet mand – der blev grinet igennem ved alle bordene, samtidig med, at vi hver især fik noget med hjem at tænke over. Så; hvis du vil have en oplægsholder der både taler til lattermusklerne og til hjernen, så er Torben verdensklasse!”

 Jens Folman, arbejdsmarkedschef, Kalundborg Kommune

“Torben Wiese ramte helt i plet

Torben var både underholdende og meget spændende i sin måde at levere foredraget om at leve i nuet på. Han remte helt i plet og fik inspireret til en masse god dialog bagefter. Ikke alene var Torben meget motiverende, han fik også hele salen til at grine. En kæmpe tak!”

 Anita V. Joyce, PA til Lars Bech Sørensen, CIO og Sofie Irgens, chef for VELUX IT

BRUG FOR MERE HJÆLP?

Vi sidder klar til en uforpligtende snak

  Telefon: +45 5380 9004
Email: info@KUR tlf. +45 5380 9004

Afholdelsessteder

Hele landet - ring på 5380 9004 og få et uforpligtende pristilbud |

Kontakt os for et uforpligtende pristilbud på +45 5380 9004