Tilmeld nyhedsbrev

Skriftlig kommunikation – Internt virksomhedsforløb

Du vil gerne lære praktiske teknikker til både at effektivisere dialogen – og til at sikre den gode kundeoplevelse uanset emne.Mange mails bærer præg misforståelser og ”kommunikativ autopilot”. Skriftlig kommunikation i service har dermed en række faldgruber, du bør kende til – og med dette kursus kan du nemt undgå at falde i dem.Du kommer til at træne teknikkerne, så du kan anvende dem direkte i din skriftlige kommunikation med kunderne. Vi bruger ægte cases fra virkelighedens kundeservice, så du lærer at spotte ”do’s” og ”don’ts” – samt hvordan du selv kan skrive på den mest hensigtsmæssige måde til dine kunder.P.S.: Kursets primære fokus er indholdet i den skriftlige kommunikation, herunder konkrete tekster/formuleringer og struktur. Vi bruger ikke væsentlig tid på grammatik og stavning på dette kursus.
 

Kursusindhold

Du lærer:

  • Hvornår bør jeg bruge skriftlig kommunikation – og hvornår bør jeg vælge et andet medie?
  • Den logiske struktur for enhver skriftlig meddelelse
  • De 13 skrivetips til den gode serviceoplevelse
  • Straksafklaring på skrift – hvad skal der til?
  • Do’s and dont’s i den skriftlige kommunikation

Skriftlig kommunikation er til dig, der bruger det skrevne medie i din kommunikation med kunden, f.eks.:

  • Email
  • Skriftlige meddelelser i systemer
  • Chat
  • Sociale medier

Målgruppe

Dette kursus er noget for dig, hvis en del af dit arbejde består i at skrive med kunderne. Hvad enten du arbejder med skriftlig kommunikation på daglig basis, eller du kun skriver med kunderne en gang i mellem, så kan du mindske risikoen for misforståelser samt øge sandsynligheden for, at beskeden bliver modtaget positivt. Du arbejder måske i en decideret servicefunktion – eller også i f.eks. en administrativ funktion, i logistik, økonomi, salg – eller andre steder, hvor du med det skrevne sprog har indflydelse på, hvordan kunderne oplever dig og din virksomhed.

 

Hvad kan du forvente

Du har nu lært konkrete teknikker til effektiv og tidsbesparende skriftlig kommunikation, der samtidig giver kunden og dig selv en positiv og god serviceoplevelse.

Efter kurser kan du forvente:

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler.
  • En uddannelse bestående af teoretisk undervisning og praktiske øvelser
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokostbuffet, kage og naturligvis Wi-Fi til dine devices
  • Networking med andre kursister
  • Dages kursusmateriale og en fyldt værktøjskasse, som du efterfølgende kan benytte i hverdagen som dit eget opslagsværk
  • Et elektronisk kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer
  • Du bliver medlem af vores kampagneprogram, som giver dig mulighed for at spare mange penge på kommende kurser, konferencer, uddannelser og foredrag.

Særlig praktisk information

Du vil på kurset få udleveret brugbart materiale, som du fremadrettet kan benytte som dit eget opslagsværk og værktøjskasse. Op til 1 måneder efter kurset har du mulighed for personlig sparring per e-mail, SMS eller telefon med vores underviser.

Husk at medbringe egen PC/MAC.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00.

Underviser

Brian Vang har arbejdet med kundeservice som leder og rådgiver i to årtier. Han er uddannet Cand. Mag. (filosofi og psykologi), og har foretaget analyser, rådgivning og praktisk kommunikations-uddannelse for private virksomheder og offentlige institutioner, med henblik på at skabe bedre serviceoplevelser. Brian Vang har massiv erfaring med analyse af kundekontakt i telefon, på skrift og i personlige henvendelser, med særligt fokus på dialog og kropssprog. Han har gennemført analyser, kurser og individuel praktisk kommunikationstræning i alle typer af virksomheder, og har således en meget bred erfaringsbaser omkring service mindset.

Johnny Jensen har højt udviklede spidskompetencer i at skabe konkrete adfærdsændringer gennem enkle metoder, der er praktisk anvendelige umiddelbart efter, at man har lært dem. Johnny har i det private og det offentlige fungeret både som personaleleder og som ansvarlig for planlægning, tilrettelæggelse gennemførsel og kontrol af hundredevis af praktiske uddannelser. Alle med hovedvægt på at bibringe deltagerne viden, færdigheder og holdninger til at kunne udfylde deres til enhver tid gældende funktion. Johnny har gennem en årrække også været chef for en nordisk supportorganisation med fokus på loyale og glade kunder gennem effektive processer og gode serviceoplevelser.

Internt virksomhedsforløb

Vi desinger interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i de åbne forløb på vores hjemmeside samt specieldesignet Academy programs tilpasset virksomhedens ønsker og behov. Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Se mere information her

Afholdelsessteder

Hele landet |

Tilmelding til kurset

Ring på 5380 9004 for pris