Tilmeld nyhedsbrev

Salg pr. telefon

Telefonen er et efterhånden gammelt, men stadig uundværligt værktøj i de fleste brancher i kontakten til kunderne. Det er derfor nødvendigt at have styr på sine telefoniske kompetencer, hvis du vil være i stand til at udnytte de muligheder, du bliver stillet overfor, og herved skabe de bedst mulige resultater for dig selv og din virksomhed. På kurset Salg pr. telefon vil du blive udstyret med alt, hvad du skal bruge, for at kunne få større udbytte af din telefoniske kontakt til dine kunder. Under træningen i telefonsalg vil du blive fortrolig med både de indgående (inbound) opkald og det udgående (outbound) salg, og du vil få en mængde forskellige værktøjer til bl.a. at skabe strategisk retning og få selvtillid i dit salgsarbejde.

Hvem deltager / Målgruppe

Målgruppen omfatter alle, der bruger telefonen som et salgsværktøj, uanset om det drejer sig om indgående eller udgående opkald og uanset om fokus er på salg af produkter eller ydelser. Kurset i telefonsalg er vil typisk have deltagere som; sælgere/telefonsælgere, ordremodtagere, ekspeditionsmedarbejdere, servicemedarbejdere, salgsassistenter og salgssekretærer.

Kursusindhold

Den resultatorienterede salgsindstilling

  • Skab tillid igennem tro på dig selv og det, du gør
  • Holdninger trumfer fakta
  • PSI – positiv salgsindstilling giver bedre forudsætninger for salget

Den systematiske salgsdialog

  • Sæt samtalen i system og tag styringen
  • Fokus på dit mål – hvad samtalen skal lede til
  • Forberedelse og muligheder

Telefonteknik og -betjening

  • Telefonen som salgsværktøj
  • Uskrevne regler for telefonkontakten
  • Skab personligt engagement igennem sprog og stemmeføring
  • Selvtillid på telefonen og i dialogen

Kundefokuseret kommunikation

  • Finpudset spørgeteknik – behovsafdækning og -udvikling
  • Aktiv lytning, empati og kundebehov
  • Skab bedre forudsætninger for et optimalt salg
  • Et godt salg kræver kundefokus

Argumenter der overbeviser og sælger

  • Rationelle eller emotionelle købemotiver
  • Beskriv med ”du-appel” fordelene frem for produktet
  • Den effektive præsentation – skab visualiseringer over telefonen
  • Forstå hvordan dit produkt relaterer sig til værdi for kunden

Fra ”nej” til ”ja”

  • Indvendingens betydning – et skjult købssignal
  • Motivationen for kundens modstand
  • Købsinteresse – hold kunden til ilden
  • Vend kundens modstand på en positiv måde

Teknikker til åbning og afslutning af samtalen

  • Det vigtige afsæt – god åbning af salgsdialogen
  • Sørg for delaccepterne inden den endelige accept på salget
  • Aflæs din kunde, og grib ordren, mens ud har muligheden
  • Sælg ikke skindet, før bjørnen er skudt – følg salget helt til dørs

Dit udbytte

Når du deltager på kurset Salg pr. telefon vil du forstå at styrke dit og virksomhedens salg gennem den telefoniske kundekontakt. Du vil bl.a. få værktøjer til at brænde igennem med dit budskab på det rette tidspunkt, afdække og udvikle dine kunders behov, og fastholde langvarige og frugtbare kunderelationer.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden vil få en medarbejder der:

  • Skaber endnu bedre resultater i telefonsalget
  • Skaber bedre kundeoplevelser og stærkere kunderelationer igennem aktiv lytning og empatisk dialog
  • Vil yde en bedre service, udvikle kundernes behov og tænke i værdiskabende løsninger
  • Vil være i stand til at vende kunders modstand til positiv interesse

Metode

Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Teorien vil altid følges op med forskellige typer af cases og praktiske øvelser, der sikrer indlæring, omstilling til den enkeltes dagligdag og lethed ved brug. Derudover vil instruktøren trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.

Praktisk information

Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09.00 – kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 – kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland i Værløse og i Jylland i Aarhus.

Prisen er ekskl. moms.

Internt virksomhedsforløb

Er I flere i din virksomhed som står med samme udviklingsbehov, er der mulighed for at få afholdt kurset som et internt forløb. I dette tilfælde vil kurset blive tilpasset jeres behov og udfordringer. Ring til os på tlf. 70101201 for at høre mere.

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Værløse d. 24-25/11-2020 - 2 dages kursus - prisen er ekskl. moms 9.950 (DKK)  
Aarhus d. 11-12/3-2021 - 2 dages kursus - prisen er ekskl. moms 9.950 (DKK)  
Værløse d. 5-6/5-2021 - 2 dages kursus - prisen er ekskl. moms 9.950 (DKK)