Tilmeld nyhedsbrev
Vælg en side

Præsentationer der huskes!

 

På et eller andet tidspunkt i din karriere, kommer du til at stå i en situation, hvor du skal præsentere over for en mindre gruppe mennesker eller endda til et større event.

Det kan være foran dine kollegaer, en kunde, din arbejdsgiver eller endda potentielle investorer. Det er en fantastisk mulighed for at vise dit talent og dit hårde arbejde frem. Men det er også risikabelt, og det giver sommerfugle i maven. For hvad nu hvis det går galt? Hvad nu hvis du ikke kan leve op til de andres forventninger? Og hvad nu hvis ingen lytter efter?

Angsten begynder at melde sig, og du får svedige i håndflader. Men bare rolig. De fleste mennesker har denne tvivl før de skal op på scenen eller snakke med en vigtig person. De bliver nervøse og bange for at skuffe.

Der findes heldigvis nogle meget enkle teknikker, som kan hjælpe dig med at gøre dine præsentationer fantastisk gode – hver evig eneste gang. Uanset hvad du skal præsentere og hvem du skal præsentere for. Dem vil jeg gerne dele med dig på mit kursus i Præsentationer der huskes.

3 kursusdage af 4 timer
Dag 1 & 2: Undervisning og coaching
Dag 3: 1½ måned efter, er fokus på opfølgning, reflektion og praktisk erfaring

  • Spørgeskema der sikrer relevant casemateriale for deltagerne til kurset
  • Slides og materiale til download
  • Kursusmateriale ifa. håndbog inkluderet
  • 1 underviser

 

 

Hvem deltager?

Præsentationer der huskes er for dig som er specialist inden for et teknisk emne – og som gerne vil lære at stå stærkere i præsentationen af dig selv, dine idéer, dine evner og dine projekter.

Det er for dig, der skal kommunikere dine idéer og din viden til andre på en effektiv og overbevisende måde – Uanset om det er over for et stort publikum eller i mere intime situationer, hvor du skal præsentere dig selv eller et projekt over for vigtige personer og beslutningstagere.

Kursusindhold

Du lærer teknikker, der får dig til at brænde igennem, når du skal præsentere et projekt, dele en idé eller efterlade det helt rigtige indtryk efter en personlig samtale. Du lærer at kommunikere på en måde, så selv ikke-specialister vil forstå, hvad du fortæller og finde din præsentation interessant.

Kurset består af tre essentielle dele, der spiller sammen, samt to valgfrie:

  • Lær hvordan du kan skabe et vedvarende positivt førstehåndsindtryk og etablere en stærk relation.
  • Træn din stemmeføring og dit kropssprog – og brug dem som værktøjer i sociale interaktioner.
  • Lær at strukturere din argumentation og gøre brug af forskellige appelformer på bedst mulig vis.

 

Valgfrie:

  • Lær at fjerne eller reducere elementer, som hæmmer din kommunikation – f.eks. stress og nervøsitet.
  • Få opskriften på, hvordan du bør konstruere og fremføre en historie, der skaber den bedst mulige effekt hos dine lyttere.

 

Undervisningen bygges op omkring en grundig gennemgang af relevant teori, uddybet med øvelser og case-diskussioner, hvor du og de andre deltagere tilegner sig praktisk erfaring gennem hele forløbet.

Udbytte

Du går fra kurset med konkrete værktøjer til, hvordan du etablerer en relation og bør kommunikere, når du skal præsentere dig selv, et projekt eller en idé på en overbevisende og mindeværdig måde.

Efter du benytter teknikkerne fra kurset vil du opleve, at du bliver husket for dine evner til at kommunikere. Du bliver den person, dine kollegaer kommer til, fordi de stoler på, at du kan hjælpe dem.

Sidst men ikke mindst, bliver du i stand til at overbevise potentielle kunder om at din virksomhed er den rette for opgaven, eller potentielle arbejdsgivere om at du er den perfekte kandidat til jobbet.

Hvad dækker prisen over

  • 3 kursusdage af 4 timer
    • Dag 1 & 2: Undervisning og coaching
    • Dag 3: 1½ måned efter, er fokus på opfølgning, reflektion og praktisk erfaring
  • Spørgeskema der sikrer relevant casemateriale for deltagerne til kurset
  • Slides og materiale til download
  • Kursusmateriale ifa. håndbog indkluderet
  • 1 underviser

Særlige praktiske informationer

  • Kurset skræddersys efter kurus-bookers behov og deltagernes erfaringer og behov
  • Foranalyse med kursus-booker ved opstartsmøde
  • Der udsendes et spørgeskema for indsamling af cases fra kursisters hverdag
  • Kurset afholdes hos kursus-booker med egen forplejning

Internt forløb

Præsentationer der huskes kan også tilpasses som et internt virksomhedsforløb efter ønske og behov.

Mathias vil komme ud til et fysisk formøde på virksomhedens adresse eller over telefon, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder, der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med Mathias per telefon og e-mail både før og efter kurset.

Afholdelsessteder

Hele landet |

Kontakt gerne vores konsulent Britt Vangsgaard på tlf. +45 5380 9004 for yderligere information og pris.