Tilmeld nyhedsbrev

PA og koordinator workshop 2.0

En dygtig PA/chefsekretær og koordinator skal kunne mange ting, og konstant bevare overblikket, også i pressede situationer – matcher du din rolle?

Vi ved, du skal være rustet til at håndtere mange forskellige krav på mange forskellige niveauer. Du skal have et skarpt boldøje, for dit job kræver mange bolde i luften, du skal hele tiden arbejde hurtigt, effektivt og professionelt, og ikke mindst trives med konstante forandringer.

Samtidig forventes det, at du kende virksomhedens mange medarbejdere. Du skal agere blæksprutte, vide alt, og der påhviler dig derfor et stort ansvar, i en ofte hektisk hverdag med mange arbejdsopgaver.

For at kunne imødekomme de krav din nærmeste chef, kunder, andre chefer, kolleger og andre interessenter kommer med, og stadig være en kompetent sparringspartner for alle, er det derfor vigtigt at du hele tiden udvikler dig, og styrker dig selv og dine kompetencer. Gør derfor som mange andre, og tilmeld dig denne 1-dags workshop, hvor du får masser af inspiration, viden og værktøjer til at forstærke din position og udbygge din rolle fremadrettet.

Som noget særligt får du udover workshoppen mulighed for one-to-one coaching, enten via telefon, skype eller personligt. Dette aftaler du selv med underviseren.

På workshoppen får du indblik i din rolle som omdrejningspunktet i din virksomhed, blandt andet gennem faglige indlæg, der giver dig indsigt og konkrete redskaber.

Kursuskompagniets dygtige og erfarne undervisere har planlagt en spændende og indholdsrig workshopdag, hvor programmet tager udgangspunkt i Jeres daglige udfordringer og i feedback fra tidligere kursister. Selve workshoppen er aktiv, involverende og lærende, og vi lover, du går hjem med ny inspiration og gode værktøjer, du kan tage i brug med det samme.

[wp-svg-icons icon=”stack” wrap=”i”] Ja tak, send mig gerne kursusbrochure med programmet >>

Læs også mere om vores Koordinatoruddannelse her >>

 

Målgruppe og formål

Målgruppe
Workshoppen er for dig, der i det daglige arbejder som PA/chefsekretær, sekretær, receptionist, assistent eller koordinator, og gerne vil udvikle dine personlige og faglige kompetencer. Du har allerede, eller er på vej til en central koordinerende og planlæggende rolle i organisationen, og arbejder dagligt med at kommunikere på flere niveauer.

Formål
Formålet med denne workshop er at give dig viden om og redskaber til at forbedre samarbejdet med dine chefer, kunderne og de andre ansatte, at give dig gode tips til at udnytte tiden bedre og mere effektivt, samt at styrke din egen personlige udvikling og gennemslagskraft.

 

 

Indhold og form

I 2019 sætter vi på workshoppen fokus på følgende emner:

  • Selvledelse – hvordan tager du vare på dig selv og holder fokus på dine mange opgaver?
  • Effektiv kommunikation – hvordan kommunikerer du tydeligt i din rolle, og hvordan håndterer du uundgåelige konfrontationer og konfliktfyldte situationer?
  • Personlig gennemslagskraft – hvilke styrker har du? Og hvor har du behov for at udvikle dig?
  • Hvordan finder du balancen mellem selvrespekt og fleksibilitet?
  • Planlægning og overblik – hvordan styrer og koordinerer du din hverdag til glæde for dig selv og din chef? Og hvordan og ikke mindst hvad uddelegerer du, så andre hjælper og aflaster dig?
  • Øget indflydelse – hvordan forbereder du dig, gennemfører og følger op, hvis du gerne vil have forandringer i din hverdag?
  • Aftaler – hvordan holder du dig selv fast, så du når dine mål – fokus på effektivitet

Selve workshoppen vil foregå som en vekselvirkning mellem oplæg, diskussioner, cases og gruppearbejde. Forud for workshoppen skal I udfylde og indsende et spørgeskema, der danner grundlag for dagens program, og dette sikrer at der tages udgangspunkt i netop de udfordringer, i som gruppe kommer med.

Udbytte

Dit udbytte

  • Du får redskaber til at arbejde mere effektivt i hverdagen
  • Du arbejder med udviklingen af dine egne ressourcer, planlægning og delegering, så du får et endnu bedre overblik.
  • Du udvikler dig som person, øger din gennemslagskraft og din kommunikationsevne bliver markant bedre. Dermed får du et godt udgangspunkt for at påtage dig større ansvar på din arbejdsplads i takt med, at du selv ønsker det, og at øge din indflydelse på egen hverdag.
  • Du får håndgribelige metoder til selv at arbejde videre med din kommunikationsstil og en større forståelse for, hvad din nøglerolle egentligt indebærer, så du kan give kvalificeret og selvstændigt med- og modspil i rollen som sparringspartner.

Din virksomheds udbytte

  • Din arbejdsplads får en PA/koordinator, der kan overskue og håndtere sine opgaver mere effektivt og kompetent.
  • Dine nye kompetencer inden for samarbejde, konflikthåndtering og kommunikation vil have en positiv afsmitning på hele arbejdspladsen, fordi du sidder i en nøglerolle og dermed påvirker hele arbejdspladsen på en positiv måde.
  • Relationen til kunder, kolleger og andre samarbejdspartnere vil blive styrket

Særlige praktiske informationer

Du vil på workshoppen få udleveret brugbart materiale, som du fremadrettet kan benytte som dit eget opslagsværk og værktøjskasse. Op til 3 måneder efter kurset har du mulighed for personlig sparring (e-mail, SMS eller telefon) med din underviser. Husk at medbringe egen PC/MAC.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00.

Trine Egede

Lidt om Trine Egede

Trine Egede er Certificeret Arbejdslystkonsulent og ledelsesrådgiver med speciale indenfor Projekt- og Procesledelse, forandringsprocesser og ikke mindst det psykiske arbejdsmiljø. Trine kommer med en baggrund som professionel underviser og foredragsholder, leder og kursustilrettelægger i både Danmark og Grønland.

Hun er oprindeligt uddannet folkeskolelærer og skoleleder, men har efter springet fra skoleverdenen videreuddannet sig, og arbejder i dag med kompetenceudvikling hos ledere og ledelser, der ønsker at gå fremtiden i møde med en stærk ledelseskultur, kompetente og fremsynede ledere samt et udviklingssyn, der sikrer indfrielse af hele organisationens potentiale.

Hun laver skræddersyede kurser, oplæg og virksomhedsforløb, hvor fokus primært er lagt på samarbejde og det gode arbejdsmiljø – herunder bæredygtig ledelse, teamledelse og -samarbejde og på at sikre medarbejderes og ledelsers motivation og trivsel under forandringer både i offentlige samt private virksomheder.

Hun er et aktivt og engageret menneske, og det giver sig udslag i både frivilligt arbejde og bestyrelsesarbejde flere steder.

Internt forløb

Vi skræddersyr gerne et interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i virksomhedens, processer, ønsker og behov.

Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Ring til os på tlf. +45 5380 9004 og få en uforpligtende snak om mulighederne for et internt forløb i jeres virksomhed.

Tilmelding til kurset