Tilmeld nyhedsbrev

MUS (MU-Samtalen)- ET STRATEGISK LEDELSESVÆRKTØJ

Medarbejdere forventer og forlanger et godt forhold til deres nærmeste leder. Opnå MU-Samtaler, der skaber værdi og resultater – for både medarbejder, leder og virksomheden. Medarbejdere skal udvikle sig i takt med at virksomheden og omverdenen udvikles og forandrer sig. Dine medarbejdere forventer og forlanger et godt forhold til deres nærmeste leder.

Formålet med kurset er derfor at træne og implementere effektive værktøjer og teknikker til at udføre en målrettet og udbytterig medarbejdersamtale, hvor den enkelte medarbejder oplever sig involveret og engageret i både virksomhedens og egen udvikling. Du lærer, hvordan en MU-Samtale kan bringe stor værdi og fremdrift i samarbejdet med den enkelte medarbejder – dette til gavn for både medarbejder, dig som leder og for virksomheden.

Målgruppe

Kurset er for alle ejerledere og deres ledende medarbejdere, der arbejder eller i fremtiden skal arbejde med MUS og medarbejderudvikling.

Kursusindhold

MUS – eller Medarbejder Udviklings Samtaler – er et vigtigt ledelsesværktøj i alle private virksomheder og offentlige institutioner. Målet er at sikre et positivt samarbejde mellem alle ansatte og ledelsen, sikre faglig såvel som personlig udvikling for den enkelte medarbejder, samt bidrage til større indsigt i de gensidige forventninger mellem medarbejder, leder og virksomheden.

Målet er at få aftalt konkrete løbende udviklingspunkter, kurser og uddannelse, så den enkelte medarbejder udvikler sig i takt med at virksomheden, afdelingen, teamet og omverdenen forandrer sig. Ved at give alle medarbejdere mulighed for udvikling sikres et godt arbejdsmiljø og dermed fastholdelse af de bedste medarbejdere. Det er der både god økonomi og fornuft i.

En succesfuld MUS vil resultere i et endnu bedre forhold til dine medarbejdere, og de vil opleve dig som en imødekommende leder med dialog som værktøj.

Der er forskellige forventninger til en MUS hos de forskellige medarbejdere.
Meget få ledere er dog uddannet i eller har fået den rette vejledning/trænng til at håndtere en MUS. Undersøgelser viser, at langt de fleste medarbejdere enten er skuffede, kede af eller ligefrem frygter MUS med deres leder.

Det kan du ændre på ved at tilrettelægge, planlægge og udføre dine MUS med enkle, professionelle værktøjer samt den rette viden om MUS. Veludførte og godt tilrettelagte MUS er med til at styrke dit positive image som leder.

MUS er en samtale, der rummer værktøjer som coaching, sparring samt feedback. Det er derfor vigtigt, at den person, der afholder samtalen, er i besiddelse af de rette kompetencer og redskaber. Dette skaber de afgørende resultater og dermed værdi og succes for organisationen. Det er her, lederen virkelig kan vise sine evner som en aktiv og professionel leder.

Som deltager på dette kursus vil du få en solid viden om, hvordan man arbejder resultatorienteret med MUS. Du vil ligeledes lære og blive trænet i, hvordan du anvender MUS som et strategisk ledelsesværktøj. Således sikrer du, at dine medarbejdere besidder de kompetencer, virksomheden har brug for.

Om formiddagen er der fokus på, hvad formålet, målet og etikken i MUS egentlig er. Hvilke emner kan du som leder berøre, og hvilke emner skal du holde dig fra på en MUS? Hvordan forbereder, planlægger og følger du op på en MUS, så dine medarbejdere ser frem til deres samtale, og du som leder får optimal værdi af dine MUS?

Derudover vil der være fokus på konkrete værktøjer til at styrer en MUS, så udbyttet bliver optimalt, værdien høj og både du og dine medarbejdere får en god oplevelse.

Hvad kan du forvente

Du får en solid viden om, hvordan man arbejder resultatorienteret med MUS. Du vil ligeledes lære og træne, hvordan du anvender MUS som et strategisk ledelsesværktøj, således at du sikrer, at dine medarbejdere besidder de kompetencer, som din virksomhed har brug for.

Derudover giver kurset dig konkrete værktøjer til at gennemføre motiverende samtaler – med andre ord får du  værktøjer til, hvordan du skal tilrettelægge, gennemføre og følge op på MUS, således at der skabes mærkbare resultater fremadrettet.

  • Et komplet MUS værktøj der er tilpasset netop din virksomhed, og klar til brug når du kommer hjem
  • Du bliver klædt godt på til at afholde MU- samtaler med stort udbytte.
  • Et redskab, der løbende kan følges op på, og løbende kan udvikles i forhold til, hvad din
    virksomhed har behov for.


Desuden kan du forvente:

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler.
  • Et kursus bestående af teoretiske og praktiske øvelser – vi har stor fokus på hands-on i vores undervisning
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokostbuffet, kage og naturligvis Wi-Fi til dine devices
  • Networking med andre kursister


Hvad kan du forventer efter kurset:

  • Dages kursusmateriale og en fyldt værktøjskasse, som du efterfølgende kan benytte i hverdagen som dit eget opslagsværk
  • Et elektronisk kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer
  • Du bliver medlem af vores kampagneprogram, som giver dig mulighed for at deltahe i vores gratis foredrag, seminarer samt spare mange penge på kurser, konferencer og foredrag.

 

Særlig praktisk inforamtion

Du vil på kurset få udleveret slags/undervisningsmateriale til brug efter kurset, som du kan benytte i din planlægning af dine MU-Samtaler fremadrettet. Efter kurset vil du få tilsendt dagens undervisningsmateriale, som du fremadrettet kan benytte som dit eget opslagsværk.

Der er også fri tilgang til personlig sparring på e-mail, SMS og telefon med din trainer og underviser op til 3 måneder efter kurset. Husk at medbringe egen PC/MAC.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00.

Underviser

Lars Egsvang Ramussen har mange års erfaring med salg i forskellige brancher og på mange niveauer i en virksomhed. Så han kender alt til det med at planlægge salgsindsatser der fører frem til øget salg og tilgang af nye kunder. Han har arbejdet som sælger, Chefkonsulent, Key Account Manager, Markedschef, Salgschef og Salg- og Marketingsdirektør. I dag arbejder han som trainer, underviser, coach, mentor, sparringspartner, konsulent og professionelt bestyrelsesmedlem i private såvel som offentlige virksomheder.

Hans undervisningsform er aktiv, involverende, energisk og lærende på en let tilgængelig måde – altid med et smil på læben.

Internt virksomhedsforløb

Vi designer interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i de åbne forløb på vores hjemmeside samt specieldesignet Academy programs tilpasset virksomhedens ønsker og behov. Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Se mere information her

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Århus 5/3-2019 4.495 (DKK)*  
Ballerup 6/3-2019 4.495 (DKK)*  

* price does not include taxes