Tilmeld nyhedsbrev

Kundeservice pr. tlf.

Hverdagens telefoniske kontakt til kunderne er om noget bestemmende for kundernes oplevelse og opfattelse af en virksomhed. Medarbejdere som servicerer virksomhedens kunder over telefonen spiller derfor en vigtig rolle for virksomhedens succes, og der vil være et stort udbytte at hente i udviklingen af disse medarbejderes telefonkompetencer. Forstår servicemedarbejdere at benytte en positiv og servicemindet tilgang til kunderne, vil de kunne skabe ekstraordinære resultater på kort tid. Samtidig vil det kaste et andet gode af sig, idet kundeservicemedarbejderne vil opleve langt større arbejdsglæde, hvilket kan løfte medarbejdernes motivation og engagement.

Hvem deltager / Målgruppe

Kurset i kundeservice pr. tlf. henvender sig til alle, der som en del af deres funktion besvarer kundeopkald og herved er med til at influere kundernes oplevelse og opfattelse af virksomheden. De typiske deltagere er receptionister, servicemedarbejdere, kontorpersonale, ekspeditionsmedarbejdere, sekretærer og personlige assistenter.

Kursusindhold

Definitionen af god service

  • Indsigt i servicebegrebet og hvordan du implementerer det i hverdagen
  • Indsigt i rollen som virksomhedsambassadør
  • Hvad forventer dine kunder af dig

Forståelse for egen motivation og meninger

  • Troen på dig selv skaber tillid
  • Følelser trumfer ofte fakta
  • Opnå mere med et positivt mindset

Servicemindet kommunikation

  • Styr dine samtaler vha. effektiv spørgeteknik
  • Lyt aktivt – sæt kundens behov i centrum og brug din viden
  • Differentier din indsats, så den matcher den enkelte kunde
  • Udnyt dit kundefokus til at styrke relationen

God telefonteknik

  • Den gode velkomst og viderestilling af kunder
  • De vigtigste kriterier for god service over telefonen
  • Opnå bedre resultater igennem engagement, sprog og stemmeføring

Behandling af de indkomne indvendinger

  • Få vendt et ”nej” til et ”ja” på en positiv måde
  • Optimal og positiv håndtering af reklamationer
  • Vend det negative opkald til en positiv dialog

De menneskelige relationer

  • God kemi er grobund for vedvarende relationer
  • Bevidsthed om at agere kvalificeret i alle henseender
  • Effektiv håndtering af de vanskelige former for kunder

Implementering i dagligdagen

  • Brug din målrettede handlingsplan til at sætte mål for din udvikling og implementeringen heraf

Dit udbytte

Deltagere på kurset i kundeservice pr. telefon vil lære at håndtere indgående opkald på en optimal måde, der giver kunderne et positivt indtryk af virksomheden. Herudover får deltagere inspiration til, hvordan de kan løfte standarderne for telefonbetjeningen i deres virksomhed og styrke kunderelationerne igennem hver enkelt samtale.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en medarbejder, der:

  • Kan løfte serviceniveauet i virksomheden og forbedre kundeoplevelsen
  • Har fornyet inspiration og engagement til at yde exceptionel god kundeservice
  • Kan påvirke salget på en positiv og indirekte måde

Metode

Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Teorien vil altid følges op med forskellige typer af cases og praktiske øvelser, der sikrer indlæring, omstilling til den enkeltes dagligdag og lethed ved brug. Derudover vil instruktøren trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.

Praktisk information

Kurset afholdes som eksternatkursus over 1 dag. Der undervises på følgende tidspunkt:

1. dag kl. 09.00 – kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.

Prisen er ekskl. moms.

Internt virksomhedsforløb

Er I flere i din virksomhed som står med samme udviklingsbehov, er der mulighed for at få afholdt kurset som et internt forløb. I dette tilfælde vil kurset blive tilpasset jeres behov og udfordringer. Ring til os på tlf. 70101201 for at høre mere.

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Værløse d. 19/11-2020 - 1 dags kursus - prisen er ekskl. moms 4.950 (DKK)  
Aarhus d. 2/3-2021 - 1 dags kursus - prisen er ekskl. moms 4.950 (DKK)  
Værløse d. 20/5-2021 - 1 dags kursus - prisen er ekskl. moms 4.950 (DKK)