Tilmeld nyhedsbrev

Kropssprog i kundekontakten – Internt virksomhedsforløb

Din personlige fremtoning har stor betydning for hvordan kunden opfatter dig. Kender du mekanismerne bag både dit eget og kundernes kropssprog, så kan du med enkle teknikker lære at skabe rigtig gode kundeoplevelser alene via din fysiske måde at være på.

Målgruppe

Dette kursus er for dig, der møder kunden fysisk, f.eks. i en butik, i et borgerservicecenter, til et møde m.m. Det er også for dig, der møder kunden fysisk i andre situationer, hvor begrebet ”serviceoplevelse” er et vigtigt, men overset element – f.eks. ifm. varelevering, sagsbehandling, klagehåndtering m.v. Centralt for dig er, at du ønsker bevidsthed om både kundens og dit eget kropssprog, så du kan reagere effektivt på kundernes ubevidste kropssignaler – og påvirke dem positivt ved hjælpe af dit eget bevidste kropssprog.

Kursusindhold

Din personlige fremtoning har stor betydning for hvordan kunden opfatter dig. Kender du mekanismerne bag både dit eget og kundernes kropssprog, så kan du med enkle teknikker lære at skabe rigtig gode kundeoplevelser alene via din fysiske måde at være på.

På kurset ”Kropssprog i kundekontakten” lærer du helt konkret at:

  • Aflæse kunders kropssprog til at forstå behov og følelsesmæssige tilstand
  • Påvirke kundens humør positivt med dit kropssprog
  • Forstærke dine budskaber gennem dit kropssprog
  • Være imødekommende og skabe tillid til kunden
  • Fjerne uhensigtsmæssige uvaner i dit kropssprog
  • Spejle de rigtige signaler hos en kunde
  • At udvise selvtillid, troværdighed og overskud – uden at virke arrogant eller ligeglad.

På kurset bruger vi film og billeder til at analysere forskellige typer af kropssprog samt effekten heraf. Du får lov til at afprøve teknikkerne, så du kan spotte og aflæse dine kunder i praksis samme øjeblik som kurset er slut.

Hvad kan du forvente

Når dagen er omme har du lært teknikker, der kan bruges direkte i din kommunikation med kunderne, når du f.eks.:

  • Mødes med en kunde i ved skranken/disken
  • Mødes med kunden på butiksgulvet
  • Tager imod en kunde i receptionen
  • Tager imod en kunde i din egen afdeling
  • Bevidst vil bruge kropssproget til at styrke din relation til dine kunder


Efter kurser kan du forvente:

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler.
  • En uddannelse bestående af teoretisk undervisning og praktiske øvelser
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokostbuffet, kage og naturligvis Wi-Fi til dine devices
  • Networking med andre kursister
  • Dages kursusmateriale og en fyldt værktøjskasse, som du efterfølgende kan benytte i hverdagen som dit eget opslagsværk
  • Et elektronisk kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer
  • Du bliver fordelskunde og kan opnå 15% på dit næste kursus, konference eller foredrag.
  • Du bliver medlem af vores kampagneprogram, som giver dig mulighed for at spare mange penge på kommende kurser, konferencer, uddannelser og foredrag.

Særlig praktisk information

Du vil på kurset få udleveret brugbart materiale, som du fremadrettet kan benytte som dit eget opslagsværk og værktøjskasse. Op til 1 måneder efter kurset har du mulighed for personlig sparring per e-mail, SMS eller telefon med vores underviser.

Husk at medbringe egen PC/MAC.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00.

Underviser

Brian Vang har arbejdet med kundeservice som leder og rådgiver i to årtier. Han er uddannet Cand. Mag. (filosofi og psykologi), og har foretaget analyser, rådgivning og praktisk kommunikations-uddannelse for private virksomheder og offentlige institutioner, med henblik på at skabe bedre serviceoplevelser. Brian Vang har massiv erfaring med analyse af kundekontakt i telefon, på skrift og i personlige henvendelser, med særligt fokus på dialog og kropssprog. Han har gennemført analyser, kurser og individuel praktisk kommunikationstræning i alle typer af virksomheder, og har således en meget bred erfaringsbaser omkring service mindset.

Johnny Jensen har højt udviklede spidskompetencer i at skabe konkrete adfærdsændringer gennem enkle metoder, der er praktisk anvendelige umiddelbart efter, at man har lært dem. Johnny har i det private og det offentlige fungeret både som personaleleder og som ansvarlig for planlægning, tilrettelæggelse gennemførsel og kontrol af hundredevis af praktiske uddannelser. Alle med hovedvægt på at bibringe deltagerne viden, færdigheder og holdninger til at kunne udfylde deres til enhver tid gældende funktion. Johnny har gennem en årrække også været chef for en nordisk supportorganisation med fokus på loyale og glade kunder gennem effektive processer og gode serviceoplevelser.

Internt virksomhedsforløb

Vi desinger interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i de åbne forløb på vores hjemmeside samt specieldesignet Academy programs tilpasset virksomhedens ønsker og behov. Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Se mere information her

Ring for mere information 5380 9004