Tilmeld nyhedsbrev

KOORDINATORUDDANNELSEN (KOR) 5 MODULER

Hvis du ønsker at udbygge din rolle og forstærke din position som den stærke koordinator, er denne uddannelse det helt rigtige for dig.

Den dygtige chefsekretær eller personlige assistent skal kunne mange ting. For hele tiden at være en kompetent og uformel sparringspartner for chefen, er det vigtigt, at du også sørger for at udvikle dig selv og dine kompetencer.

Dine omgivelser regner med dig og du skal have mange bolde i luften og kontakt til et utal af forskellige personer, afdelinger og måske chefer på flere niveauer i virksomheden. Ud over chefen regner andre chefer, kollegaer, afdelinger og måske kunder altid med din uforbeholdne og professionelle hjælp. Som koordinator, sekretær el.lign., skal du være rustet til at håndtere en udfordrende og travl hverdag.

I rollen som koordinator er du virksomhedens centrale sparrings- og samarbejdspartner, og du har derfor en afgørende rolle. En rolle som koordinator i de offentlige såvel som private virksomheder er i rivende udvikling, og der stilles hele tiden nye og større krav til dig i netop denne position. Af den professionelle koordinator kræves især indsigts, overblik, højt arbejdstempo og professionalisme samt evnen til at kunne håndtere konstante forandringer. Forventningerne er store, og der kræves et højt niveau i kommunikation og effektivitet.

 

Målgruppe

Uddannelsen er for assistenter, sekretærer og koordinatorer eller dig der vil fremstå som den professionelle koordinator med overblik, overskud og gennemslagskraft gennem effektiv kommunikation. Hvis du ønsker at udbygge din rolle og forstærke din position som den stærke koordinator, er dette forløb det helt rigtige for dig.

5 Moduler

Din centrale rolle i virksomheden er krævende og derfor skal din faglige og personlige udvikling være i top. Nødvendigheden af at have de helt rigtige og fornyede værktøjer til at kunne navigere i selv de mest dynamiske og hektiske arbejdsdage er derfor meget afgørende.

– Du styrer mere end de fleste – og når ofte også mere end de fleste
– Du nyder at have overblikket og ved også, hvor krævende det er at sidde i din position og i din stilling
– Dine mange arbejdsopgaver er ikke problemet
– Det er at løse mange opgaver på kortest mulig tid
– Du har fokus på en samlet opgave, som for mange kan virke uoverskueligt – men for dig er ren hverdag

Forløbet styrker dine evner til at håndtere de mange opgaver, styre din hverdag og kommunikere med alt og alle på alle niveauer i en organisation både internt tværs af afdelingerne samt eksternt.

Uddannelsens direkte indhold
·    Hvordan udfylder du bedst din rolle som professionel koordinator?
·    Hvad er effektiv kommunikation og formidling?
·    Hvordan sikrer jeg optimal kommunikation på tværs af organisationen?
·    Hvordan styrker jeg min personlig effektivitet uden stress og jag, men med ro og overblik i hverdagen?
·    Hvordan gør jeg e-mail, kalender og opgaver i f.eks. Outlook til min ven?
·    Hvordan præsenterer jeg mine budskaber med fuld energi og power både personligt og skriftligt?


Modul 1- Din rolle som professionel koordinator

På dette første modul arbejder vi med din direkte rolle som koordinator, hvad dine kerneopgaver er, og hvordan du som person reagerer på opgaver og kommunikation med andre.
Vi arbejder også med din evne til at navigere i en travl og hektisk hverdag ud fra dine skarpeste kompetencer.

–    Hvad vil det sige at være professionel koordinator?
–    Hvad er dine kerneopgaver i hverdagen?
–    Hvordan holder du fokus på de vigtigste opgaver?
–    Hvad er forventningerne til dig i dit job?
–    Hvordan får du overblik over dine vigtigste opgaver?
–    Hvad kan du opnå ved at kende din egen persontype i dybden?
–    Hvordan kommunikerer du med alle persontyper?
–    Hvad opnår du ved at kende motivationsfaktorerne hos dine kontaktpersoner?
–    m.m.


Modul 2 – Effektiv Kommunikation

På modul 2 sætter vi fokus på effektiv kommunikation i hverdagen og under større forandringer.
Vi arbejder med dine evner til at kommunikere klart og tydeligt og dermed få den respons fra andre du ønsker dig.

–    Hvad er effektiv kommunikation?
–    Hvad skal der til for at kommunikere effektivt i en travl hverdag?
–    Hvordan udvikler du dine evner og færdigheder til at kommunikere excellent?
–    Hvordan skal du kommuniker til og med de forskellige persontyper?
–    Hvordan bruger du effektive værktøjer fra retorik til at styrke din kommunikation?
–    Hvad er de 4 kommunikationskrav?
–    Hvordan kommunikerer du skriftligt og mundtligt i alle situationer?
–    Hvad er kommunikationskravene i din virksomhed?
–    Hvordan kommunikerer du på tværs i organisationer?
–    m.m.


Modul 3 – Professionelle Præsentationer – og kommunikation med power

På dette modul arbejder vi med din energi og power når du kommunikerer.
Du er dit budskab. Men resultatet er afhængigt af din evne til at kommunikere klart og tydeligt og med stor power.
Du bliver på dette modul klædt på at tage ordet i din magt og inspirere og fange dine tilhørere.
Værktøjerne er hentet fra de store talere rundt i verden og de fleste værktøjerne kan bruges også i telefon, videokonferencer og skriftligt.

–    Hvad vil det sige at præsentere med power og energi?
–    Hvor er du bedst når du kommunikerer mundtligt?
–    Hvor vil du gerne forbedre din mundtlige kommunikation?
–    Hvordan bruger du kropssprog og toneleje optimalt i korte og lange præsentationer?
–    Hvordan præsenterer du dig selv så du skaber sympati og vilje til at lytte til dig?
–    Hvordan motiverer du andre til at lytte til og forstå dit budskab?
–    Hvordan bruger du medier som PowerPoint og flipover til at understøtte dine budskaber?
–    m.m.


Modul 4 – Personlig Effektivitet

Denne gang arbejder vi med hvordan du når mere på kortere tid og sorterer mellem vigtigt og mindre vigtigt.

På dette modul har vi stor respekt for, at du ikke kan nå alt, men må bruge din evne til at sortere i dine mange opgaver. Vi gør e-mail, kalender og opgaver i f.eks. Outlook til din ven.

–    Hvad vil det sige at være effektiv?
–    Hvordan arbejder de effektive?
–    Hvor vil du gerne forbedre din personlige effektivitet?
–    Hvordan når du mere på kortere tid?
–    Hvordan får du nye gode vaner der skaffer dig mere tid til det væsentlige?
–    Hvordan kan principperne i Do-it-NOW hjælpe dig til større overskud og til at nå mere på den halve tid?
–    Hvordan sorterer du i dine mange opgaver?
–    Hvordan bruger du e-mail, kalender og opgaver så de værktøjer hjælper dig frem for at stresse dig?
–    m.m.


Modul 5 – Den kompetente koordinator

På 5. og sidste modul samler vi alle tråde, så du nu snart kan skabe dig en ny hverdag med større overblik, overskud og gennemslagskraft.
Vi arbejder videre med både skriftlig og mundtlig kommunikation der kan styrke din position, dit arbejde og måske ligefrem din karriere.

–    Hvilke krav bør vi stille til mødeindkaldelser?
–    Hvordan sætter du en spændende og motiverende mødeindkaldelse op?
–    Hvad er forskellen på formål og mål i møder?
–    Hvordan styrker du din kommunikation ved at tale og skrive til alle sanser hos modtageren?
–    Hvordan bruger du sproget til at kommunikere mere skarpt og præcist?
–    Hvordan lærer du at forstå andre bedre end de nærmest selv gør?
–    Hvad vil det sige at skabe rapport i en dialog med andre
–    Hvordan arbejder du videre med at forbedre dine evner i at kommunikere og koordinere løbende?
–    m.m.

Hvad kan du forvente

​Koordinatoruddannelsen udvikler dine evner til at kommunikere målrettet og klart, så du kan styre dine mange opgaver i hverdagen uden stress og jag. Vi vil inspirere dig til altid at være den bedste udgave af dig selv, og nå mest muligt af det vigtigste på kortest mulige tid. Du skal løbende udbygge din position som den professionel koordinator – uanset om du er tildelt rollen direkte med titel eller af mere uformel art. Du trænes og inspireres til at styre din hverdag, så du får et større overblik og dermed større overskud.

Vi klæder dig på til at præsentere og formidle på en mere effektivt og målrettet måde, så dit budskab går klart igennem. Uddannelsen gør dig også klogere på, hvordan du med simple metoder og gode værktøjer bliver endnu mere effektiv i dit arbejde, så du nemmere kan strukturere og håndtere den store mængde af opgaver, du dagligt modtager og skal tage stilling til.

Efter uddannelsen vil du fremstå som den professionel koordinator og en bedre sparringspartner for både medarbejdere og ledelse. Du vil med det samme kunne forankre og implementere din nye viden i din dagligdag.

Desuden kan du forvente:

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler
  • Et kursus bestående af teoretisk undervisning og praktiske øvelser
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokostbuffet, kage og naturligvis Wi-Fi til dine devices
  • Networking med andre kursister

Efter kurset kan du forvente:

  • Alt undervisningsmateriale og en fyldt værktøjskasse, som du efterfølgende kan benytte i hverdagen som dit eget opslagsværk
  • Et elektronisk uddannelsescertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer
  • Du bliver fordelskunde og kan opnå 15% på dit næste kursus, konference eller foredrag
  • Du bliver medlem af vores kampagneprogram, som giver dig mulighed for at spare mange penge på kommende kurser, konferencer, uddannelser og foredrag.

Særlige praktiske informationer

Du vil før uddannelsens start få udleveret brugbart uddannelsesmateriale, som du fremadrettet kan benytte som dit eget opslagsværk og værktøjskasse. Op til 3 måneder efter uddannelsens afslutning har du mulighed for personlig sparring (e-mail, SMS eller telefon) med din underviser. Husk at medbringe egen PC/MAC.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursusafdelingen@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig dagligt mellem kl. 9.00-16.00.

Underviser

Kursusleder, Trainer / underviser og indlægsholder:

Sanne Møller Skovgaard er selv en aktiv kvinde med karriere og har samtidig noget på hjerte. Hun ved hvor meget det betyder, at være i balance med sig selv, og hvad der givetvis må ske, når ubalancen opstår.  Sanne har mange års erfaring med ledelse på forskellige niveauer fra den finansielle branche, og har i flere år undervist som konsulent indenfor ledelse og personlig effektivitet. Sanne er certificeret Life- og Businesscoach og har erfaring med, især kvinders, mange praktiske og mentale udfordringer i dagligdagen.

Sannes tilgang til undervisning er aktiv, involverende, reflekterende og energisk og der er altid et positivt vibe og smil i rummet.

Internt forløb

Vi designer interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i de åbne forløb på vores hjemmeside samt specieldesignet Academy programs tilpasset virksomhedens ønsker og behov. Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet. Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Læs mere information her

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Ballerup m. opstart i februar2019:  D. 19/2 - 19/3 - 23/ 4 - 21/5 - 18/6 21.000 (DKK)*  
Ballerup m. opstart i septem. 2018 D. 10/9 - 23/10 - 20/11 - 19/2-2019 - 19/3-2019 21.000 (DKK)*   Sold Out
Ballerup m. opstart i oktober 2018 D. 23/10 - 20/11 - 19/2-2019 - 19/3-2019 - 23/4-2019   21.000 (DKK)*   Sold Out

* price does not include taxes