Klagehåndtering
En kundeklage som ikke håndteres godt og professionelt, ender oftest i en mistet kunde. Men, hvis vi gør os umage for at håndtere den utilfredse kunde godt, så viser undersøgelser, at vi faktisk kan ende med at gøre endnu mere tilfredse og loyale end før klagen opstod.
På kurset hos serviceskolen.dk lærer du helt konkrete kommunikative teknikker, som gør dig i stand til at håndtere utilfredse kunder. Når dagen er omme har du lært:
- At identificere forskellige grader af konflikter
- At forstå hvordan forskellige profiltyper reagerer når de er utilfredse
- At forstå baggrunden for kundernes reaktion og utilfredshed
- At blive bedre til at lytte aktivt og nærværende til kundens problem
- At anerkende kundens frustration uden nødvendigvis at give ham/hende medhold i klagen
- At sige nej på en god måde
- At kommunikere ligeværdigt med kunden
- At sætte personlige grænser for dig selv
- At styre samtalen i tilspidsede situationer
I løbet af kurset træner vi teknikker til håndtering af utilfredse kunder. Det hele foregår i rolige og trygge omgivelser, så du bliver klædt godt på til at håndtere de ”rigtige” utilfredse kunder, som du kan møde i dit arbejde.
Klagehåndtering leveres af Peopleteam, som er ATO Affiliates hos Aim4Knowledge og akkrediteret af PeopleCert® til at udbyde kurserne.