Tilmeld nyhedsbrev

ITIL® Foundation e-learning

Dette kursus tilbydes også som åbent kursusforløb

Kurset gennemgår de grundlæggende elementer i ITIL med udgangspunkt i livscyklussen for en service, herunder elementer som ydelser, processer, roller, systemer, værktøjer og modeller.

ITIL er en meget omfangsrig best practice, og kurset vil først og fremmest give dig et overblik over det omfattende stofområde. Du kan derfor ikke forvente, at du kan gå direkte hjem og omsætte det, du har lært, uden at deltage på overbygningskurserne eller uden støtte fra andre i din organisation, der har mere erfaring med ITIL.

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.

Kurset er blandt andet relevant for:

  • Alle it-professionelle, der indgår i it-organisationens serviceprocesser
  • It-ledere
  • Procesejere og -managere
  • Projektledere
  • Enterprise arkitekter
  • Service- og kundeansvarlige
  • Service management konsulenter

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation. Derudover er det en forudsætning, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte tid til hjemmearbejde, da det af mange opleves intensivt.

Kursusindhold og nyheder i forhold til version 3

ITIL 4 er en omfattende videreudvikling af version 3, og giver et langt mere praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Den nye ITIL 4 Foundation giver – som forrige version – deltagerne alle de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. Det vil sige forståelse for både ITIL® 4’s IT service management framework og koncepter.

Vælger du at blive certificeret, får du adgang til My ITIL. Her har du adgang til praktiske eksempler, guides og firmacases, som du kan bruge i et helt år efter dit kursus.

Program

  • Service Management som fagområde
  • Fem service-livscyklus faser: Strategi, design, transition, drift og forbedring
  • Nøglebegreber, principper og modeller
  • 21 udvalgte processer, hvoraf fire gennemgås mere detaljeret end de øvrige
  • Fire udvalgte roller
  • Fire funktioner
  • Teknologi og arkitektur
  • Kompetencer

Formål og udbytte

På dette e-learning grundkursus får du en grundig indføring i ITIL med særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi.
ITIL hjælper organisationer og personer til at optimere værdien af IT- og digitale services. ITIL giver tydelige retningslinjer til serviceleverandører, der ønsker at understøtte sine kunder og brugeres digitale behov.

ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.
Kurset kan afsluttes med den helt nye ITIL® 4 Foundation certificering.

Udbytte
Som deltager opnår du:

  • Forståelse for service-livscyklussen og dens faser
  • Kendskab til grundlæggende begreber, principper og modeller i ITIL
  • Indblik i en lang række af ITIL’s processer, roller og funktioner
  • Papir på, at du har grundlæggende kendskab til ITIL best practice (ITIL Foundation certifikat)

Når du har bestået ITIL Foundation, opfylder du adgangskravet til ITIL overbygningskurserne, hvor du kan lære at omsætte teorien til praksis.

Eksamen

Eksamen
Eksamensvoucher kan købes for 2.450,-
Eksamen kan tages i ro og mag i eget hjem eller på arbejdspladsen.
Eksamen foregår on-line, så du skal medbringe PC med mulighed for at gå på internettet. Eksamen varer 60 minutter og uden hjælpemidler. Den består af 40 simple multiple choice spørgsmål, hvor man får et point for hvert rigtigt svar. For at bestå eksamen skal du have 65% rigtige, svarende til minimum 26 point. Ved beståelse modtager du et certifikat og opnår 2 point i ITIL Expert uddannelsen, der i alt kræver 22 point.

Akkreditering
Vores leverandører BlueHat P/S og Peopleteam er som ATO Affiliates hos Aim4Knowledge akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.

Særlig praktisk information

Sprog
Kan vælges på dansk eller engelsk.

Kursusmateriale
Du har adgang til materialet i et år efter købsdato.
Vi bruger ægte e-materiale, der er udviklet til formålet – ikke blot en pdf – og opnår derved en række fordele:

    • Online app med mange hundrede spørgsmål til eksamenstræning – både åbne spørgsmål og eksamensspørgsmål
    • Interaktivt materiale, der kan anvendes på PC, tablet og mobiltelefon, og både online og offline versioner er tilgængelige
    • Dine egne noter i materialet synkroniseres på tværs af dine enheder
    • Godt for miljøet, da der ikke skal printes 100-vis af sider, der kun har en kort “gemmeværdi”

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00

Internt virksomhedsforløb

Vi tilpasser også gerne et interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i virksomhedens ønsker og behov.

Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 1 måneder efter endt forløb.

Se mere information her

Afholdelsessteder

Hele landet |

Tilmelding til e-learning

Detaljer Pris Stk.
ITIL Foundation e-learing 3.995 (DKK)*  
ITIL Foundation e-learing med eksamen 6.445 (DKK)*  

* price does not include taxes