Tilmeld nyhedsbrev

ITIL® 4 Foundation (2 dage)

Introduktionspris til og med 30/11-2019 Dette kursus tilbydes også som e-learning.

Grundkurset for IT-professionelle

På dette grundkursus får du en grundig indføring i ITIL med særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi.
ITIL hjælper organisationer og personer til at optimere værdien af IT- og digitale services. ITIL giver tydelige retningslinjer til serviceleverandører, der ønsker at understøtte sine kunder og brugeres digitale behov.

ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.
Kurset kan afsluttes med den helt nye ITIL® 4 Foundation certificering.

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.
Kurset er blandt andet relevant for:

  • Alle it-professionelle, der indgår i it-organisationens serviceprocesser
  • It-ledere
  • Procesejere og -managere
  • Projektledere
  • Enterprise arkitekter
  • Service- og kundeansvarlige
  • Service management konsulenter

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation. Derudover er det en forudsætning, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte tid til hjemmearbejde, da det af mange opleves intensivt.

Kursusindhold og nyheder i forhold til version 3

ITIL 4 er en omfattende videreudvikling af version 3, og giver et langt mere praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Den nye ITIL 4 Foundation giver – som forrige version – deltagerne alle de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. Det vil sige forståelse for både ITIL® 4’s IT service management framework og koncepter.

Vælger du at blive certificeret, får du adgang til My ITIL. Her har du adgang til praktiske eksempler, guides og firmacases, som du kan bruge i et helt år efter dit kursus.

Særlig praktisk information

Sprog
Kurset afholdes på dansk med danske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale
Vi bruger ægte e-materiale, der er udviklet til formålet – ikke blot en pdf – og opnår derved en række fordele:

  • Interaktivt materiale, der kan anvendes på PC, tablet og mobiltelefon, og både online og offline versioner er tilgængelige
  • Dine egne noter i materialet synkroniseres på tværs af dine enheder
  • Godt for miljøet, da der ikke skal printes 100-vis af sider, der kun har en kort “gemmeværdi”

Du får ydermere adgang til vores online app med prøveeksamensspørgsmål til eksamenstræning.
Da vi bruger e-materialer, skal du selv medbringe din egen PC til både kursus og eksamen.

Eksamen
Eksamen foregår på kursets sidste dag ca. kl. 15:00. Eksamen foregår online, så du skal medbringe PC med mulighed for at gå på internettet. Eksamen varer 75 minutter og er uden hjælpemidler. Den består af 40 simple multiple choice spørgsmål. For at bestå eksamen skal du have 65% rigtige. Ved beståelse modtager du et certifikat.

Peopleteam tilbyder eksamensgaranti på dette kursus. Læs mere om eksamensgaranti her >>

Akkreditering
Peopleteam er som ATO Affiliate hos Aim4Knowledge akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.

Hvad med ITIL® v3 Foundation? Er det slut med det?
Vi kan stadig tilbyde ITIL v3 Foundation som firmaforløb.

Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.. Husk at medbringe egen PC/MAC.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00

Underviser

Johnny Jensen har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Brian Vang er uddannet Cand. Mag. (filosofi og psykologi), og har arbejdet med kundeservice som leder og rådgiver i to årtier. Han har foretaget analyser, rådgivning og praktisk kommunikationsuddannelse for virksomheder og offentlige institutioner, med henblik på at skabe bedre serviceoplevelser.

Internt virksomhedsforløb

Vi skræddersyr gerne et interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i virksomhedens, processer, ønsker og behov.

Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Ring til os på tlf. +45 5380 9004 og få en uforpligtende snak om mulighederne for et internt forløb i jeres virksomhed.

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Ballerup 27-28/2-2019 6.995 (DKK)*  
Ballerup 11-12/3-2019 6.995 (DKK)*  
Århus 3- 4/4 2019 6.995 (DKK)*  
Århus 8-9/4 2019 6.995 (DKK)*  
Ballerup 6-7/5-2019 6.995 (DKK)*  
Ballerup 17-18/6-2019 6.995 (DKK)*  
Ballerup 26- 27/8-2019 6.995 (DKK)*  
Ballerup 30/9-1/10-2019 6.995 (DKK)*  
København 18-19/11-2019 6.995 (DKK)*  
Eksamenspris 1.950 (DKK)*  

* price does not include taxes