Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

ITIL® 4 Direct, Plan and Improve

 

Konstant læring og udvikling som en organisatorisk styrke

Formål
Dette modul giver dig de praktiske færdigheder, der skal til for at skabe den “lærende” organisation, hvor læring og forbedring er dybt forankret i både strategien og det daglige arbejde.

Vi gennemgår hvordan Agile og Lean metoder kan udnyttes til at effektivisere forbedringer, og opnå de ønskede resultater langt hurtigere end med traditionelle metoder.

Modulet giver strategiske og praktiske metoder til planlægning og gennemførsel af “continual improvement” med den påkrævede agilitet set med forretningens øjne.

Dette modul er derfor en del af begge streams, både ITIL 4 Managing Professional og ITIL 4 Strategic Leader.

Udbyder:

Kursuskompagniet.dk, Peopleteam, kurse
ITIL® 4 Foundation leveres af Peopleteam og er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus

Udbytte

Efter kurset kan du forvente at kunne:

  • Forstå nøglekoncepterne i Direct, Plan & Improve
  • Forstå omfanget af, hvad der skal styres og/eller planlægges – og vide, hvordan man bruger principper og metoder til at styre og planlægge inden for omfangets kontekst
  • Forstå, hvordan man integrerer principper og metoder for governance, risk og compliance i service value system
  • Forstå, hvordan man bruger “continual improvement” principper og metoder for alle typer af forbedringer
  • Forstå, hvordan man anvender “Organizational Change Management” principper og metoder i forbindelse med styring, planlægning og forbedring
  • Forstå, hvordan man bruger principper og metoder fra “måling og rapportering” i forbindelse med styring, planlægning og forbedring
  • Forstå, hvordan man styrer, planlægger og forbedrer value streams og practices

Målgruppe og forudsætninger

Dette kursus målrettet dig, der:

  • Ønsker at bidrage til at udvikle en “lærende” organisation
  • Er eller skal være en del af et “continual improvement team”
  • Er strategisk ansvarlig for organisationens forbedringer
  • Arbejder praktisk med forbedringer
  • Ønsker at blive ITIL 4 Managing Professional
  • Er service management konsulent

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.

Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset.

Kursusinformationer

Sprog
Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen
Eksamen foregår på kursets sidste dag. Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltaget i eksamen på dette higher level kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “Direct, Plan and Improve”.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Tablet/iPad er desværre ikke understøttet til denne type eksamen.

Akkreditering
Kursusudbyderen Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus

Særlig praktisk information

Varighed: 3 dage

Tidspunkt: 9.00 – 17.00

Kursuspris: 11.500,- kr. ekskl. moms

Eksamenspris: 2.550,- kr. ekskl. moms (OBLIGATORISK)

Kurset er under udvikling, og bliver akkrediteret af PeopleCert før gennemførelse

Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. 

Har du spørgsmål kan vi kontaktes på tlf. +45 2260 1170 eller per e-mail: kursus@kursus-kompagniet.dk

Underviser

Johnny Jensen har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Internt virksomhedsforløb

Vi skræddersyr dette interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i virksomhedens, processer, ønsker og behov.

Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 1 måneder efter endt forløb.

Ring til os på på tlf. +45 2260 1170 eller per e-mail: kursus@kursus-kompagniet.dk og få en uforpligtende snak om mulighederne for et internt forløb i jeres virksomhed.

Afholdelsessteder

WTC Ballerup |

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Ballerup 3.-5. marts 2021 11.500 (DKK)*  

* price does not include taxes