Tilmeld nyhedsbrev
+45 22 60 11 70 info@kursuskompagniet.dk

ITIL® 4 Create Deliver and Support

 

Lær at udvikle, levere og supportere ITIL service value streams.

Formål
Dette modul dækker de helt centrale aktiviteter, som enhver service management og/eller digital organisation bør have under kontrol – og dækker også over udvikling af nye services. Modulet fokuserer på:

  • Kombinationen af forskellige value streams og aktiviteter for at udvikle, levere, drifte og supportere digitale produkter og services
  • Practices, metoder og værktøjer, der understøtter ovenstående

På Create, Deliver and Support gennemgår vi også service performance, og giver dig en dyb forståelse af servicekvalitet og forbedringsmetoder.

Med viden fra dette modul kan du levere innovative, men også stabile og robuste digitale løsninger til kunder i en verden, hvor der er stadig mere pres på serviceleverandøren.

Udbyder:

Kursuskompagniet.dk, Peopleteam, kurse
ITIL® 4 Foundation leveres af Peopleteam, som er akkrediteret af PeopleCert® til at udbyde kurserne.

Udbytte

Efter kurset kan du forvente at kunne:

  • Udvikle, levere, drifte og supportere IT-services med fokus på værdi for kunder og brugere, herunder at styre køer og backlogs
  • Planlægge og bygge service value streams målrettet til at udvikle, levere, drifte og supportere services, herunder to konkrete value streams:
    • Value stream for brugersupport
    • Value stream for en ny service
  • Forstå hvilke ITIL practices, der understøtter udvikling, levering, drift og support af services på tværs af SVS og value streams,herunder:
    • Service desk
    • Incident management
    • Problem management
    • Knowledge management
    • Service level management
    • Monitoring and event management
    • Service design
    • Software development and Management
    • Deployment management
    • Release management
    • Service Validation and testing
    • Change Enablement
  • Forstå følgende koncepter og udfordringer på tværs af service value system:
    • Organisation og “Integrated/collaborative teams
    • Team kultur og diversitet
    • Udvikling af et “customer-orientated mindset”
    • Medarbejdertrilfredshed
    • Værdien af positiv kommunikation
    • Valg af integrerede værktøjet til service management
    • Rapportering og analyse
    • “Collaboration” og workflow
    • Robotic process automation (RPA)
    • Artificial intelligence og machine learning
    • Continuous integration og -delivery/-deployment (CI/CD)
    • Workforce planning
    • Resultatbaseret måling og rapportering
      Hvordan man arbejder med en “continual improvement”-kultur

Målgruppe og forudsætninger

Dette kursus målrettet dig, der:

  • Arbejder praktisk med drift og support af digitale services
  • Ønsker at blive ITIL 4 Managing Professional
  • Er serviceejer, service manager eller anden rolle med end-to-end leveranceansvar
  • Er service management konsulent

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.

Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset.

Kursusinformationer

Sprog
Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen
Eksamen foregår på kursets sidste dag. Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltaget i eksamen på dette higher level kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “Create, Deliver and Support”.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Tablet/iPad er desværre ikke understøttet til denne type eksamen.

Akkreditering
Kursusudbyderen Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus

Særlig praktisk information

Sprog
Forløbet afholdes på både dansk og engelsk.

Kursusmateriale
Vi bruger ægte e-materiale, der er udviklet til formålet – ikke blot en pdf – og opnår derved en række fordele:

Varighed: 3 dage

Tidspunkt: 9.00 – 17.00

Kursuspris: 11.500,- kr. ekskl. moms

Eksamenspris: 2.550,- kr. ekskl. moms

Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. 

Underviser

Johnny Jensen har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Brian Vang er uddannet Cand. Mag. (filosofi og psykologi), og har arbejdet med kundeservice som leder og rådgiver i to årtier. Han har foretaget analyser, rådgivning og praktisk kommunikationsuddannelse for virksomheder og offentlige institutioner, med henblik på at skabe bedre serviceoplevelser.

Internt virksomhedsforløb

Vi skræddersyr dette interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i virksomhedens, processer, ønsker og behov.

Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 1 måneder efter endt forløb.

Ring til os på tlf. +45 2260 1170 og få en uforpligtende snak om mulighederne for et internt forløb i jeres virksomhed.

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Ballerup 14.-16. april 2021 11.500 (DKK)*  

* price does not include taxes