Tilmeld nyhedsbrev

Fremtidens ledelse er bæredygtig! Arbejdsmiljø – Internt forløb 2 dage

Skal din virksomhed tiltrække dygtig arbejdskraft i fremtiden, er I nødt til at sætte fokus på bæredygtighed.

Bæredygtighed er en udfordring for arbejdets indretning og udvikling, som sætter både arbejdsliv, teknologi, organisationsudvikling og ikke mindst ledelse i et helt nyt perspektiv.

Allerede nu viser undersøgelser, at fremtidens arbejdskraft kræver fleksibilitet, innovation, medansvar og bæredygtighed af virksomhederne.

Skal man skabe et bæredygtigt arbejdsmiljø, hvor ambitioner om innovation, indtjening og produktion kan kombineres med socialt og samfundsmæssigt ansvar, trivsel og balance, er det relativt komplekst, og indebærer mange dilemmaer og forandringer. Det er derfor et samspil af flere indsatser, der er brug for, og som med alt andet, er det ledelsen der skal gå forrest.

Målgruppe

forløbet henvender sig til HR-professionelle, arbejdsmiljørepræsentanter og ledere, der ønsker at påbegynde arbejdet med at skabe et bæredygtigt arbejdsmiljø. Kurset er relevant både for offentlige og private virksomheder.

På workshoppen vil der blive sat fokus på, hvordan man som ledelse kan fremme en bæredygtig anvendelse af den enkelte arbejdstagers ressourcer med henblik på, at arbejds- og privatliv kan kombineres positivt i forskellige livsfaser, så stress, sygefravær, nedslidning, udstødning og tidlig tilbagetræden fra arbejdsmarkedet undgås.

Forløbet er over 2 dage.

Indhold og udbytte

Vi skræddersyer et interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i virksomhedens, processer, ønsker og behov.

  • Nye metoder til at skabe øget trivsel, motivation, engagement og arbejdsglæde, og viden om sammenhængen mellem disse punkter og dine medarbejderes præstation
  • Viden om de vigtigste tendenser i fremtiden
  • I får organisatoriske og ledelsesmæssige værktøjer til at arbejde med det bæredygtige arbejdsmiljø
  • I får redskaber til at påbegynde en bæredygtig organisering af arbejdet
  • Inspiration til indsatser på forskellige niveauer: På medarbejder-, HR- og ledelsesniveau
  • mm


På workshoppen sættes der fokus på

  1. Hvad definerer det bæredygtige arbejdsmiljø, og dermed den bæredygtige ledelse
  2. Hvordan du som leder og HR-professionel kan understøtte det gode arbejdsliv, hvor resultatskabelse går hånd i hånd med trivsel, ansvar og balance
  3. Hvordan I kan skabe bæredygtige forandringer, der forankres og virker
  4. Medarbejderens nye rolle – medansvar, medejerskab og forpligtelser skal gå hånd i hånd med kravene til løn og arbejdsmiljø
  5. Hvordan I med de tre ben – ledelse, medarbejdere og lovgivning kan få sat fokus på arbejdets kerne
  6. Hvordan skaber vi i fællesskab det bæredygtige arbejdsliv
  7. Arbejdsmiljø som et fælles ansvar hos leder, medarbejder og samfund

 

Form
Workshoppen veksler mellem oplæg, øvelser og masser af dialog, hvor deltagernes refleksioner over egen praksis inddrages løbende. Du får masser af inspiration, viden og værktøjer til at påbegynde arbejdet mod et mere bæredygtigt arbejdsmiljø i den organisation, som du er en del af.

Særlige praktiske informationer

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00

Underviser og konsulent Trine Egede

Lidt om Trine Egede

Trine Egede er Certificeret Arbejdslystkonsulent og ledelsesrådgiver med speciale indenfor Projekt- og Procesledelse, forandringsprocesser og ikke mindst det psykiske arbejdsmiljø.

Trine kommer med en baggrund som professionel underviser og foredragsholder, leder og kursustilrettelægger i både Danmark og Grønland.

Hun er oprindeligt uddannet folkeskolelærer og skoleleder, men har efter springet fra skoleverdenen videreuddannet sig, og arbejder i dag med kompetenceudvikling hos ledere og ledelser, der ønsker at gå fremtiden i møde med en stærk ledelseskultur, kompetente og fremsynede ledere samt et udviklingssyn, der sikrer indfrielse af hele organisationens potentiale.

Hun laver skræddersyede kurser, oplæg og virksomhedsforløb, hvor fokus primært er lagt på samarbejde og det gode arbejdsmiljø – herunder bæredygtig ledelse, teamledelse og -samarbejde og på at sikre medarbejderes og ledelsers motivation og trivsel under forandringer både i offentlige samt private virksomheder.
Hun er et aktivt og engageret menneske, og det giver sig udslag i både frivilligt arbejde og bestyrelsesarbejde flere steder.

Internt forløb

Vi skræddersyr et interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i virksomhedens, processer, ønsker og behov.

Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Ring til Britt Vangsgaard på tlf. +45 5380 9004 og få en uforpligtende snak om mulighederne for et internt forløb i jeres virksomhed.

Afholdelsessteder

Hele landet |

Ring til Britt Vangsgaard på tlf. +45 5380 9004 og få en uforpligtende snak