Tilmeld nyhedsbrev

Fremtidens Chefsekretær / PA Workshop 2019 – effektivitet & kommunikation

Som chefsekretær/PA har du en af de mest centrale og vigtige roller i virksomheden, og en uundværlig hjælp når arbejdspresset øges. Der er mange vigtige opgaver og beslutninger som skal klares eller færdiggøres. Du er chefens og kollegernes sparringspartner, ligesåvel som du er virksomhedens ansigt udadtil, når det gælder kunder, leverandører og virksomhedens mange andre interessenter.

Der forventes ofte meget af dig som chefsekretær/PA og udover at du skal være ekstrem dygtig til dine daglige opgaver skal du også besidde og kunne:

  • Overskud
  • Effektivitet
  • Logistik
  • Overblik
  • Planlægning af events, møder, rejser etc.
  • Evnen til at hjælpe andre på kontoret
  • Udpræget kommunikations- og koordineringsevner
  • m.m

Det er vigtigt at du er opdateret på sidste nyt, og kender virksomhedens mange medarbejdere. Du skal agere blæksprutte, vide alt, og arbejde effektivt under pres. Der påhviler dig derfor et stort ansvar og mange forventninger i en hektisk hverdag, præget af konstante forandringer og mange arbejdsopgaver.

Effektiv kommunikation som Chefsekretær
Alle kommunikerer hele tiden, og alle arbejder hårdt hver dag. Alligevel er der nogen som er bedre til at kommunikere, og nogle der når meget mere end andre – uden at blive hverken stresset, distræt eller forvirret. Hvad gør de bedste kommunikatører rigtigt, og hvad er det, der gør at nogen når mere end andre?

På kurset giver vi dig inspiration til, hvordan du kan kommunikere på et højere plan, arbejde mere effektivt og alligevel skabe det gode arbejdsmiljø. Hør hvad andre har gjort, og hvordan de er nået dertil! Vi arbejder med metoder og teknikker til at skabe den gode arbejdsdag og det gode arbejdsmiljø.

Du får bearbejdet dine vaner, så du selv kan sortere ud i de dårlige, og skabe nye gode vaner.

Kurset er aktivt, involverende og lærende. Vi har dialoger, samtaler og workshops. Du inspireres og får muligheden for at afprøve nye metoder, samt en masser ideer du kan tage direkte hjem og benytte.

 

Målgruppe og formål

Målgruppe
Kurset er for alle der har en form for sekretærfunktion uanset placering i organisationen og uanset kerneopgaver. Det kræver ingen faglige forudsætninger eller erfaringer at deltage i kurset.

Formål
Der er altid travlt som sekretær og evnen til at kommunikere, sortere i opgaver og fokusere på det mest værdifulde lige nu og her er utroligt vigtigt.

Formålet med denne workshop er, at dele viden om effektivitet, viden om trivsel på arbejdet og træne og implementere effektive værktøjer, vaner og tilgange til effektiv og fremadrettet kommunikation.

Vi har på konferencen fokus på, hvordan du sikrer, at det du kommunikerer nu også giver det resultat du havde ventet. Desuden sætter vi fokus på at blive mere effektive – og alligevel arbejde mindre samt skaffe dig overskud og endnu mere positiv energi i hverdagen… og meget mere.

Er du allerede pænt god til at kommunikere og tage vare på dig selv og andre, vil du være excellent efter denne konference. Er du knap så  god, vil din verden forandre sig totalt efter denne aktive og inspirerende dag i selskab med andre PA/sekretærer og erfarne indlægsholdere.

 

Konferencens indhold

I 2018 sætter vi fokus på følgende:

Modul 1  – Effektivitet og overskud uden stress 

  • Hvad vil det sige at være effektiv- og kender vi nogen der er meget effektive?
  • Hvordan får vi nye gode vaner?
  • Hvordan prioriterer vi vores mange opgaver på en optimal måde?
  • Hvordan når vi mere på mindre tid?
  • Hvordan og hvad kan vi uddelegere?
  • Hvordan gør vi e-mail, opgaver, kalender og noter til vores bedste venner?

_____________________________________________________________________________________

Modul 2 – Personligt lederskab

  • Hvad er trivsel i arbejdslivet?
  • Hvad er stress og hvad er bare travlhed?
  • Hvordan kan du selv forebygge stress og dermed øge din trivsel?
  • Hvad er mental sundhed, og hvilken betydning har det for din trivsel?
  • Hvordan kan vi bidrage til at styrke trivslen på vores arbejdsplads?
  • Effektive og konkrete anti-stress-strategier til din egen personlige mentale værktøjskasse

_____________________________________________________________________________________

Model 3 – Selvledelse og fokus

  • Hvad er selvledelse og det at lede mig selv?
  • Hvad vil personligt lederskab sige?
  • Hvordan leder jeg mig selv så jeg opnår det jeg vil?
  • Hvordan kortlægger jeg mine styrker og mine udviklingsområder?
  • Hvordan tager jeg vare på mig selv og holder fokus på mine mange opgaver?

_____________________________________________________________________________________

Modul 4 – Effektiv kommunikation som Chefsekretær

  • Hvad er effektiv kommunikation – og hvordan tager jeg ansvar for min kommunikation?
  • Hvad er de 4 trin til effektiv kommunikation?
  • Hvordan udnytter jeg sproget, stemmeføringen og kropssproget i min kommunikation?
  • Hvorfor møder man modstand i en kommunikation?
  • Hvordan kommunikerer vi ordentligt og målrettet når ændringer skal kommunikeres?
  • Hvordan får jeg mere power i min personlige kommunikation?

Hvad kan jeg forvente

Forvent af komme fra workshopen med masser af ideer og værktøjer til at skabe en endnu bedre hverdag med de mange gøremål du har. Forvent også, at du kommer hjem med ny inspiration til at hjælpe både dig selv og chefen til at kommunikere, motivere og uddelegere på en mere målrettet måde.

Målet
Målet med konferencen er at gøre dig bevidst om din rolle i organisationen og synliggøre hvor dine styrker og engagement kan forbedre dig som chefens “partner” og virksomheden. Derudover vil du få en masse konkrete redskaber og opdateringer indenfor netop dit felt, som du kan tage i brug med det samme. En vigtig del af din udvikling er også Networking med andre ligestillede, som der vil blive lagt stor vægt på denne dag.

Desuden kan du forvente:

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler.
  • En workshop bestående af teoretisk undervisning og praktiske øvelser
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokostbuffet, kage og naturligvis Wi-Fi til dine devices
  • Networking med andre kursister

Efter kurset kan du forvente:

  • Alt undervisningsmateriale og en fyldt værktøjskasse, som du efterfølgende kan benytte i hverdagen som dit eget opslagsværk
  • Et elektronisk kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer
  • Du bliver medlem af vores kampagneprogram, som giver dig mulighed for at deltage på vores gratis seminarer og froedrag samt spare mange penge på kommende kurser, konferencer, uddannelser og foredrag.

Særlige praktiske informationer

Du vil på workshoppen få udleveret brugbart materiale, som du fremadrettet kan benytte som dit eget opslagsværk og værktøjskasse. Op til 3 måneder efter kurset har du mulighed for personlig sparring (e-mail, SMS eller telefon) med konferencens 2 undervisere. Husk at medbringe egen PC/MAC.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på tlf. +45 5380 9004, eller skriv til os på kursus@kursus-kompagniet.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig fra kl. 9.00-16.00.

Underviser

Kursusleder, Trainer / underviser og indlægsholder:
Lars Egsvang har mange års erfaring som leder i flere forskellige brancher og på flere niveauer i en organisation. Han kender selv til, at afholde medarbejdersamtaler og hvad det betyder at fastholde og udvikle de bedste medarbejdere. Ud over at være trainer og underviser, er han uddannet coach, arbejder som konsulent ude i private og offentlige virksomheder samt aktiv i et antal bestyrelser. Hans undervisningsform er aktiv, involverende, energisk og lærende på en let tilgængelig måde – altid med et smil på læben.

Annette Charlotte Frydenlund har gennem flere år afholdt kurser og retreats inden for mental sundhed, stresseforebyggelse og mindfulness. Hun er certificeret mindfulnesstræner fra Dansk Mindfulness Akademi, og har et indgående kendskab til, hvordan vi kan øge vores livskvalitet og styrke vores trivsel.

Annette er en særdeles erfaren formidler. Hendes undervisning er aktiv, involverende, energisk og reflekterende  – altid i en positiv ånd og med smil på læben.

Internt forløb

Vi designer interne virksomhedsforløb med udgangspunkt i de åbne forløb på vores hjemmeside samt specieldesignet Academy programs tilpasset virksomhedens ønsker og behov. Vores kompetente og erfarende undervisere kommer ud til et aftalt formøde på virksomhedens adresse – eller hvis ønskes et telefonmøde, hvor der vil være mulighed for at få afdækket specielle behov og interne procedurer samt fokusområder der skal lægges vægt på i forløbet.

Der vil være mulighed for sparring med underviser per telefon og e-mail op til 3 måneder efter endt forløb.

Læs mere information her

Tilmelding til kurset

Detaljer Pris Stk.
Odense 7/3-2019 1 person 4.400 (DKK)*  
Odense 7/3-2019 min. 2 personer 4.000 (DKK)*  
Odense 7/3-2019 min. 3 personer 3.667 (DKK)*  
Århus 10/4-2019 1 person 4.400 (DKK)*  
Århus 10/4-2019 min. 2 personer 4.000 (DKK)*  
Århus 10/4-2019 min. 3 personer 3.667 (DKK)*  

* price does not include taxes